۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۷۴۰۴۳۶
حجت الاسلام حسن بیگی:

هدف از رزمایش میقات، تحقق امر رهبر انقلاب است

هدف از رزمایش میقات، تحقق امر رهبر انقلاب است
معاون راهبردی مؤسسه میقات جوانان انقلاب اسلامی گفت: انتخاب اسم رزمایش ناظر بر عبارت جنگ نرم رهبر معظم انقلاب است؛ گرچه به جهت ظرفیت فضای نظامی در نهادینه سازی برخی رفتارها مانند اراده و نظم چهارچوبی در این فضا تعبیه شده است.

حجت الاسلام محمد رضا حسن بیگی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، با اشاره به رزمایش کشوری علمی فرهنگی میقات ۱۱ گفت: با توجه به حلقه مفقوده تربیت مدیر تراز انقلاب اسلامی در مسائل مختلف کشور و تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب بر این مساله که آن را لازمه دولت اسلامی معرفی کردند، هدف از برگزاری رزمایش تربیت مدیران در سطوح مختلف مدیریتی کشور است.

وی به تفاوت این رزمایش علمی فرهنگی با سایر رزمایش های برگزار شده از سوی موسسه میقات اشاره کرد و افزود: تفاوتی که این دوره و دوره قبل با دیگر دوره های برگزار شده دارد، این است که دوره های قبل مخصوص مسئولین و بسیج دانشجویی در کل کشوربود، اما با توجه به درخواستی که از سوی جامعه حوزوی کل کشور و رهنمودی که از سوی برخی بزرگان حوزه و معاونت تهذیب مبنی بر شرکت جامعه طلاب در دوره های تشکیلاتی وجود داشت، فضای شرکت طلاب در این دوره فراهم آمد و این دومین رزمایش علمی فرهنگی است که به صورت بلند مدت از سوی موسسه میقات برای طلاب برگزار می شود.

مدرس دوره های انقلاب اسلامی به سرفصل های آموزشی این رزمایش پرداخت و برخی عناوین مانند مبانی انقاب اسلامی و تحلیل کلان جامعه جهانی را مشترک بین دانشجویان و طلاب دانست و اظهار داشت: برخی مباحث دیگر نیز به صورت تخصصی برای هر دو گروه برگزار خواهد شد. مباحث تخصصی دانشجویی متمرکز بر مباحث تشکلی و میدانی است و در این دوره به صورت تخصصی به مبانی ورود نشده است. طلاب نیز در بخش تخصصی این رزمایش به مباحث هویتی و مبانی به صورت تخصصی خواهند پرداخت.

وی رویکرد این رزمایش را رفتار سازی در بین شرکت کنندگان دانست و گفت: بسیاری از گزاره های این رزمایش مانند نظم و اراده و سختی پذیری به صورت رفتاری و در بستر عمل منتقل می شود؛ چرا که در برنامه های متعدد به مفاهیم ناب و ارزشی پرداخته شده است اما هیچگاه در میدان عمل وارد نشده است و با ورود به عرصه عمل است که این مفاهیم به رفتار تبدیل می شود. خود عبارت رفتار سازی نیز رویکردی است که از جانب شرکت کنندگان رزمایش معرفی شده است.

معاون راهبردی مؤسسه میقات جوانان انقلاب اسلامی به انتخاب اسم رزمایش برای این دوره اشاره کرد و افزود: انتخاب اسم رزمایش ناظر بر عبارت جنگ  نرم رهبر معظم انقلاب است. گرچه به جهت ظرفیت فضای نظامی در نهادینه سازی برخی رفتار ها مانند اراده و نظم چهارچوب هایی از فضای نظامی مانند لباس نظامی و یا بستر نظامی که دانشگاه امام حسین علیه السلام است در این دوره تعبیه شده است.

وی در ادامه به برنامه های نظامی رزمایش علمی فرهنگی میقات اشاره کرد و گفت: بخش نظامی دوره ۲۰ درصد از کل برنامه ها را تشکیل می دهد و با هدف کلان دوره یعنی تربیت مدیر تراز انقلاب اسلامی است تا با برخی تمرینات مانند زندگی در شرایط  سخت و میدان تیر و کار درارتفاع ارزش هایی مانند اعتماد به نفس و اراده در شرکت کنندگان تقویت شود و شخص خود را بسنجد و با تجربه ای جدید رفتاری در شخصیت او شکل گیرد.

حجت الاسلام حسن بیگی در پایان به شبکه سازی بین دانشجویان و طلاب اشاره کرد و گفت: این ضرورت وجود دارد تا طلاب  و دانشجویان با یک دیگر تعامل داشته باشند و با دغدغه های یک دیگر آشنا شوند. تا شاهد حرکت های موفقی در این زمینه باشیم.

ارسال نظرات