۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۷۴۹۷۵
رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور:

حوزه های علمیه نقطه ثقل انقلاب هستند

خبرگزاری رسا ـ رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور استفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه در زمینه مباحث قرآنی را بسیار ضروری دانست وگفت: امیدواریم با برنامه ریزی مناسب زمینه توسعه فعالیت های قرآنی در جامعه فراهم شود.
حوزه های علمیه نقطه ثقل انقلاب هستند


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید محمدی رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور، در مراسم اختتامیه و تجلیل از برترین های قرآنی سال جاری شرکت کننده در هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که با حضور آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به روند فعالیت های قرآنی در کشور اظهار داشت: خوشبختانه با توجه دولت خدمتگزار روند فعالیت های قرآنی سامان بهتری یافته است.

وی از تشکیل کارگروه های تخصصی جهت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه خبر داد و بیان داشت: با تدوین منشوری در این خصوص کمیسیون های مختلفی شکل گرفته است که در این کمیسیون ها مسؤولان حضور می یابند و نسبت به توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی برنامه ریزی و تصمیم گیری می کنند.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: با تقسیم کار صورت گرفته بخش آموزش های عمومی قرآن به وزارت آموزش و پرورش، بخش پژوهش قرآن به سازمان آموزش عالی کشور و بخش تبلیغ و ترویج نیز به عهده وزارت ارشاد نهاده شده است و در تمام این بخش ها حوزه های علمیه به عنوان بازوان توانمند در زمینه فعالیت های قرآنی فعالیت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: آنچه از حوزه های علمیه انتظار می رود این است که در همه این عرصه ها حضور فعالی داشته باشد و در زمینه توسعه فعالیت های قرآنی تلاش کنند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد در ادامه با بیان اینکه استفاده از روش های سنتی همچون تبلیغ چهره به چهره در زمینه فعالیت های قرآنی بسیار مهم است تاکید کرد: با توجه به فعالیت مسیحیان و دیگر فرق و مذاهب در ایران ارائه جذاب معارف قرآنی به جوانان می تواند باعث نجات آنها از این دام باشد و طلاب باید در این راستا برنامه ریزی کرده و فعال شوند.

رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور با تاکید براینکه ما در این راستا هیچ امیدی به غیر حوزه نداریم بیان داشت: امیدواریم ظرفیت های حوزه های علمیه در این راستا به فعلیت برسد و اگر حوزه ضربه بخورد و تضعیف شود هیچ امیدی وجود ندارد.

حجت الاسلام حمیدی حوزه های علمیه را نقطه ثقل همه انقلاب دانست و تاکید کرد: استفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه در زمینه مباحث قرآنی بسیار ضروری است و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب زمینه توسعه فعالیت های قرآنی در جامعه فراهم شود. /924/پ202/ع

ارسال نظرات