۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۷۵۰۶۱
مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

پژوهش های قرآنی به صورت جدی تر دنبال شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز فرهنگ و قرآن کشور پرداختن به پژوهش های قرآنی برای رسیدن به نقطه مطلوب در فعالیت های قرآنی را ضروری دانست.
حجت الاسلام محمد صادق يوسفي مقدم


حجت الاسلام محمد صادق یوسفی مقدم مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ویژگی های کتاب خود که به عنوان کتاب برتر سال قرآنی 88 در هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزیده شد اظهار داشت: کتاب درآمدی بر اجتهاد از منظر قرآن به عنوان کتاب فصل جمهوری اسلامی در سال گذشته انتخاب شد.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد:همچنین این کتاب در سال جاری به عنوان کتاب برگزیده نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به عنوان اثر برگزیده حائز رتبه سوم شد.

وی در ادامه با اشاره به برخی از ویژگی های کتاب درآمدی بر اجتهاد از منظر قرآن، اظهار داشت: بحمدلله روند فعالیت های قرآنی در کشور روند قابل قبولی است ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر ضرورت فعالیت جدی در راستای فعالیت های قرآنی در کشور بیان داشت: برای رسیدن به نقطه مطلوب در فعالیت های قرآنی باید جدی ترو فعال تر به مباحث و پژوهش های قرآنی پرداخته شود.

وی با اشاره به ضرورت های کنونی جامعه تاکید کرد: برای رفع نیازهای جامعه افزون بر فعالیت های بنیادی و تئوریک نظریه پردازی در علوم انسانی، باید فعالیت های لازم کاربردی در عرصه رفع نیازهای عمومی جامعه صورت بگیرد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در بخش دیگری از سخنانش انجام فعالیت های تطبیقی لازم به منظور رفع نیازه های علمی کشور در بخش های قرآنی را ضروری دانست.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین نقش حوزه های علمیه را در توجه دادن جامعه به قرآن کریم و ترویج فرهنگ قرآنی را ضروری خواند.

گفتنی است مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر قرآنی سال 88 روز دوشنبه با حضور آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در محل ساختمان دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد و از کتاب درآمدی بر اجتهاد از منظر قرآن نوشته حجت الاسلام یوسفی مقدم به عنوان سومین اثر برگزیده سال جاری تجلیل شد. /924/ت302/ع

ارسال نظرات