۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۷۵۰۷۳
آیت الله طباطبائی:

پخش موسیقی‌های بی‌محتوا و مطالب بی‌ثمر جوانان را به آرامی از مسیر اسلامی دور می‌کند

خبرگزاری رساـ امام جمعه اصفهان از برخی برنامه های رادیویی انتقاد کرد و گفت : پر کردن وقت مردم به بهانه جلب نظر جوانان با پخش مداوم موسیقی های شاد و بی محتوا و ارائه مطالب بی ثمر در برخی رادیوها نه تنها رشدی برای جامعه و جوانان ندارد بلکه آنان را به آرامی از مسیر اصلی اسلامی خود دور می‌کند .
ْآيت الله سيديوسف طباطبايي، نماينده ولي فقيه در اصفهان
به گزارش خبرگازری رسا، آیت الله سید یوسف طباطبائی، امام جمعه اصفهان در دیدار با مدیران رادیو معارف جامعه کنونی را نیازمند فعالیتهای تخصصی و پژوهشی در حوزه دین و معارف دانست و گفت : رادیو معارف یکی از فعالین این مبحث بوده و تاکنون توانسته به خوبی پاسخگوی نیازهای دینی شنوندگانش باشد .

وی گفت : با وجود کاستیهائی که صدا و سیما در حوزه دین دارد رادیو معارف در حد مطلوبی سیاستهای خود را به پیش می برد و جذب و ماندگاری شنوندگانش نشان از جذابیت ارائه مطالب دارد .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت : مردم تشنه معارف و آشنائی با دین و احکام دین هستند که متاسفانه رسانه ها در عصر رسانه نتوانسته اند پاسخگوی این نیاز باشند .

عضو مجلس خبرگان رهبری رادیو معارف را اسوه ای برای صدا و سیما دانست و افزود : وجود رسانه ای همچون رادیو معارف پاسخگوی نیاز گسترده مردم در این حوزه نیست ولی همانگونه که برای کوچکترین کالاها تبلیغات گسترده رسانه ای و خیابانی صورت می گیرد باید برای اطلاع عموم از وجود منابع و رسانه های دینی نیز به شکل هنرمندانه ای فعالیت و تبلیغات شود .

وی تحقیق و پژوهش در دین و معارف را اقیانوسی بی انتها دانست که هر چه فعالیت در این خصوص بیشتر باشد باز هم فعالیت بیشتری می طلبد .

امام جمعه اصفهان از برخی برنامه های رادیویی انتقاد کرد و گفت : پر کردن وقت مردم به بهانه جلب نظر جوانان با پخش مداوم موسیقی های شاد و بی محتوا و ارائه مطالب بی ثمر در برخی رادیوها نه تنها رشدی برای جامعه و جوانان ندارد بلکه آنان را به آرامی از مسیر اصلی اسلامی خود دور می‌کند .

وی افزود : اینکه یک رسانه به خاطر نظر برخی منتقدان و شنوندگان مسیر و هدف اصلی خود را فدای صلیقه آنان کند پسندیده نیست و یک رسانه باید هنرمندانه ضمن جذب مخاطبان مسیر و هدف اسلامی و انقلابی خود را پیگیری کند.

در ابتدای این دیدار مدیر رادیو معارف گزارشی از فعالیتهای این رادیو ارائه و ثمرات مشهود فعالیت رادیو در مردم را برشمرد .

وی از به اسلام گرویدن چندین تن از شنودگان غیر مسلمان و حتی بهائی به اسلام خبر داد و گفت : استفاده از اساتید مجرب حوزه و فعالیت تخصصی در حوزه دین و تنوع و نوآوری در نوع رساندن مطالب به مخاطبین از جمله دلایل موفقیتهای این رادیو است ./917/د102/ص


ارسال نظرات