۲۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۷۵۱۷۸

گردهمایی طلاب و روحانیان خوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه فجر، گردهمایی اساتید، روحانیان و طلاب حوزه علمیه خوی برگزار شد.
گردهمایی طلاب و روحانیان خوی برگزار شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام شکوری، رییس حوزه علمیه خوی، امروز در گردهمایی طلاب و اساتید حوزه علمیه نمازی شهرستان خوی که به مناسبت گرامی‌داشت دهه مبارکه فجر برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی بایستی از ابعاد مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

وی تصریح کرد: روحانیان و طلاب حوزه های علمیه همواره باید در زمینه میراث ماندگار رهبر کبیر انقلاب، شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس تحقیق و بررسی های علمی به انجام رسانند.

وی با اشاره به آثار و برکات داخلی و بین المللی انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که ضرورت دارد در زمینه انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گیرد، آسیب های پیش روی انقلاب است، چون انقلاب اسلامی ایران مانند سایر انقلاب ها در ‌تاریخ بشری قطعاً با آسیب‌‌های متعددی روبه‌رو است که در صورت نبود توجه، انقلاب را وارد مشکلات جدی خواهد کرد.

مسؤول حوزه علمیه خوی خسته‌شدن از پی‌گیری اهداف و آرمان‌های انقلاب، مرعوب شدن در برابر تهدیدهای دشمنان، بروز اختلاف در میان فرزندان انقلاب، خارج شدن انقلابیون اصیل از صحنه و بروز اختلاف و دو دستگی در میان روحانیان را از ‌ آسیب‌هایی بر شمرد که باید مدام مورد توجه عموم به‌ویژه نخبگان و حوزه‌های علمیه قرار گیرد.

وی با اشاره به وظایف طلاب و حوزه‌های علمیه در جهت دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و حمایت عملی از جایگاه ولایت فقیه تصریح کرد: تحصیل برای تبلیغ، دفاع از دین در عرصه بین‌المللی، ضرورت شناخت بر نیازمندی های جوامع بشری و تقویت اخلاص، تعهد و روحیه ایثارگری در وجود خویش از ‌مسائلی است که پرداختن به آن در رسیدن به اهداف متعالی و جهانی انقلاب اسلامی برای طلاب ضروری است.

قابل ذکر است، در پایان این مراسم به تعدادی از طلابی که در آزمون‌ها و مسابقات علمی و مقاله نویسی حائز رتبه‌های برتر بودند، هدایایی تقدیم شد./935/پ202/س

ارسال نظرات