۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۱
کد خبر: ۷۶۱۱۶۷

اعلام نتیجه نهایی دور دوم انتخابات/ پزشکیان رئیس جمهور شد

اعلام نتیجه نهایی دور دوم انتخابات/ پزشکیان رئیس جمهور شد
نتیجه نهایی دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام و آقای پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نتیجه نهایی دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام شد.

طبق اعلام سخنگوی ستاد انتخابات در ساعت 6:45 صبح، نتیجه نهایی شمارش 30 میلیون و 530 هزار و 157 رای و مشارکت 49/8 درصدی از مجموع شعب داخل و خارج کشور اعلام شد که به این شرح است:

مسعود پزشکیان: ۱۶،۳۸۴،۴۰۳ رأی

سعید جلیلی: ۱۳،۵۳۸،۱۷۹ رأی

گزارش خبرگزاری رسا حاکی است، رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم از صبح روز جمعه ساعت 8 در 58 هزار شعبه داخل کشور و 314 شعبه در بیش از 100 کشور برگزار شد.
 
طبق اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، انتخابات بعد از طی زمانِ قانونی (تا ساعت 18) به‌علت استقبال مردم و حضور پای صندوق‌های رأی سه‌بار تمدید شد و تا ساعت 24 ادامه یافت و در آن ساعت به پایان رسید.
 

اعلام نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

به گفته سخنگوی شورای نگهبان و مسؤولان ستاد انتخابات وزارت کشور، در این مرحله هر یک از نامزدها حتی اگر یک رای بیشتر کسب کند، پیروز انتخابات خواهد بود.

همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شد.

ارسال نظرات