ثبت بیش از ۵۰ هزار تماس مردمی با مرکز نظارت و ارتباطات مردمی دیوان محاسبات در سال ۱۴۰۳

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور، بررسی عملکرد مرکز نظارت و ارتباطات مردمی دیوان محاسبات در سال ۱۴۰۳ نشان میدهد که در راستای توسعه نظارت همگانی بر عملکرد مالی دستگاههای اجرایی، بیش از ۵۰ هزار تماس مردمی، توسط کارشناسان و اپراتورهای سیستمی سامانه ۱۹۸ ضبط شدهاست.
در این گزارش بیان شده است که بیشترین فراوانی گزارشات مردمی را احتمال تضییع بیتالمال و حقوق افراد، سوءاستفاده از امکانات دولتی، ترک فعلها، ارتقاء و انتصابهای غیرقانونی، زمینخواری و عدم رعایت قانون در واگذاریها تشکیل میدهد.
شایان ذکر است، پس از بررسی و پالایش، از مجموع گزارشهای دریافتی تعداد ۷۴۶ مورد مستند و قابل رسیدگی بوده که پس از ثبت، پیگیریها و اقدامات لازم انجام شده است.