۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۸۵۹۶۴
به منظوررویت هلال ماه شوال صورت گرفت؛

اعزام گروه استهلال مازندران به رصد خانه منطقه آلاشت

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کمیته خبری دفتر نماینده ولی فقیه درمازندران ازاعزام یک تیم استهلال برای رویت ماه شوال به رصد خانه آیت الله صالحی مازندرانی درمنطقه ییلاقی آلاشت سوادکوه خبرداد.
استهلال ماه مبارک رمضان
محمد جونیان، مسؤول کمیته خبری دفتر نماینده ولی فقیه درمازندران، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با بیان این که ستاد استهلال کشور زیر نظر دفتر رهبرمعظم انقلاب اسلامی فعالیت می کند، افزود: به همین منظوراز سوی این ستاد حجت الاسلام محمد قاسمی، مسؤول دفترنماینده ولی فقیه درمازندران به عنوان مسؤول این ستاد در استان انتخاب شد.

وی با بیان این که گروه استهلال ماه شوال ساعت 13 امروز فعالیت رصد ماه شوال را در رصد خانه آیت الله صالحی مازندرانی درآلاشت سوادکوه آغاز خواهند کرد، تصریح کرد: این گروه شامل نمایندگانی از دفتر نماینده ولی فقیه درمازندران، سپاه پاسداران، استانداری، هلال احمراست که رویت هلال ماه شوال را با همکاری مسؤول رصد خانه آلاشت سوادکوه آغاز خواهند کرد.

جونیان با بیان این که گروه مذکور به محض مستقرشدن دررصد خانه آلاشت فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، بیان داشت: این گروه پس از رؤیت هلال ماه شوال این خبر را به دفتر رهبرمعظم انقلاب اسلامی اطلاع خواهند داد.

مسؤول رصدخانه آیت‌الله صالحی مازندرانی (ره) نیز گفت: ستاد استهلال مازندران برای رویت هلال ماه شوال امروز مصادف با 29 ماه مبارک رمضان 1431 هجری قمری به ارتفاعات منطقه کنگلو واقع در آلاشت سوادکوه اعزام خواهند شد.

موسی فرهادی، مسؤول رصدخانه آیت‌الله صالحی مازندرانی (ره) با تاکید بر این که تقریبا در هیچ کجای کشور رویت هلال بدون ابزار و با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شود، گفت: برای رویت هلال ماه شوال باید با ابزارهای رصدی مانند تلسکوب و دوربین‌های دوچشمی نجومی استفاده کرد.

وی رویت این هلال در عرض‌های جنوبی کشور را با ابزار ساده‌تر امکان‌پذیر دانست و افزود: امسال به‌دلیل مکث بسیار کوتاه مدت هلال ماه و ارتفاع اندک آن از سطح افق، رصد کردن آن در مناطق مرکزی و شمالی کشور نیاز به ابزارهای قدرتمند و رصدگران با تجربه است./950/پ202/ص
ارسال نظرات