۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۸۷۵۷۷
دغدغه های رهبر معظم انقلاب در تبلیغ دینی (1)؛

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی: با دیدگاه های مقام معظم رهبری در امر تبلیغ شعاری برخورد نشود

خبرگزاری رسا ـ‌ مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی گفت: لازم است دیدگاه های رهبر معظم انقلاب موشکافانه مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد و به صورت کاربردی استفاده شود.
فعاليت فرهنگي مبلغان حوزه علميه در تابستان


حجت الاسلام سید غلامعباس موسوی، مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ضرورت ورود حوزه و مبلغان به عرصه تبلیغ در راستای همکاری با حاکمیت دینی گفت: لازم است حوزه های علمیه، با نظام اسلامی و حاکمیت دینی در تمام شؤون به ویژه در برنامه های فرهنگی و تبلیغی همکاری و تعامل جدی و مؤثر داشته باشند.

وی در ادامه افزود: تبلیغ دین جزو وظایف و شؤون ذاتی طلاب و حوزه های علمیه و روحانیت است و با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه روحانیت و مبلغان دو چندان شده است.

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: نبود استراتژی مشخص برای تبلیغ دینی، نبود متولی مشخص برای تبلیغ دین، تداخل در عرصه های اجرایی و برنامه ریزی تبلیغ دینی و کم توجی به اماکن مذهبی مانند مساجد، خانه عالم، هیأت های مذهبی و سازمان های مردم نهاد( NGO) مذهبی بخشی از خلاء های موجود در عرصه تبلیغات دینی است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به دیدگاه های رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تبلیغ دین خاطر نشان کرد: متأسفانه دیدگاه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف تبلیغ و حوزه محقق نشده است و بسیاری از فرمایشات دقیق و عمیق ایشان غریب و مهجور واقع شده است.

وی تأکید کرد: نباید با سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی شعاری برخورد کرد بلکه لازم است سخنان ایشان در قالب قانون، آیین نامه، دستورالعمل، محتوا و موضوعات دقیق تبلیغی تبدیل و مورد استفاده قرار گیرد.

این فعال عرصه تبلیغی دینی یادآور شد: ارتباط مؤثر در تبلیغ، جریان ساز بودن تبلیغ، تأثیر گذاری عمیق و وسیع، عمق بخشی به تبلیغ دینی، با زبان روز و علمی سخن گفتن، توجه جدی به تبلیغ در هر عرصه به صورت تخصصی و جدی گرفتن بحث تهاجم و شبیخون فرهنگی بخشی از انتظارات رهبر معظم انقلاب از مبلغان و سیستم تبلیغ دینی کشور است.

وی تصریح کرد: نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه تبلیغ از وسعت، عمق و فراگیری بالایی برخودار است و لازم به صورت موشکافانه مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد و به صورت کاربردی استفاده شود./919/ت301/ف.

ارسال نظرات