۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۸۹۸۰۶
رییس پژوهشگاه انقلاب اسلامی جامعه المصطفی العالمیه:

شبکه فعال و پویا در عرصه دانش فلسفه در حوزه علمیه ایجاد شود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی پژوهشگاه اندیشه سیاسی بیان داشت: فلسفه اسلامی باید برای همه سطوح تنظیم و کتاب های طبقه بندی شده فلسفه منتشر تا این دانش همه گیر شود.
پژوهش


حجت الاسلام مهدی امیدی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه اندیشه سیاسی اسلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه حوزه های علمیه به فلسفه بیان داشت: باید مراکز تخصصی و یک شبکه فعال و پویا در عرصه دانش فلسفه ایجاد شود.

این استاد فلسفه اسلامی اظهار داشت: در کشورهای خارجی تلاش‌های گسترده‌ای برای آسان سازی فلسفه برای اقشار گوناگون جامعه به عمل آمده و حتی در صدد هستند تا فلسفه به زبان کودکان در مدارس ابتدایی تدریس شود.

وی بیان داشت: لازم است تا فلسفه اسلامی برای سطوح گوناگون تنظیم و کتاب های مخصوص و طبقه بندی شده منتشر شود تا به همه گیر شدن این دانش کمک کند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: علوم عقلی ظرفیت خاصی را طلب می کند، بنابر این مسؤولان شورای عالی حوزه باید درصدد شناسایی نخبگان حوزه و جذب آنها به مراکر تخصصی فلسفه باشد.

وی ادامه داد: نمی توان در امر آموزش فلسفه برای کسانی که دارای ظرفیت بالای علمی یا انگیزه کافی نیستند، برنامه ریزی داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه آموزش فلسفه به سرمایه گذاری بلند مدت نیاز دارد، ادامه داد: وجود مرکزی در حوزه علمیه برای مدیریت بر روند آموزشی و پژوهشی فلسفه لازم است و باید دستاوردهای فلسفی مورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرد. /909/پ202/ع

ارسال نظرات