۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۹۱۰۸۳
از سوی سخنگوی قوه قضاییه عنوان شد؛

توضیحاتی در خصوص نامه منتسب به مهدی هاشمی، بیانیه سران فتنه و دستگیری دو تبعه آلمانی

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی قوه قضاییه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران ادعاهای عنوان شده از سوی مهدی هاشمی در خصوص احضاریه دادگاه برای وی و عدم ابلاغ آن را رد کرده و آن را نادرست خواند.
حجت الاسلام محسني اژه اي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه، در رابطه با نامه منتسب به مهدی هاشمی خطاب به دادستان کل کشور، با بیان اینکه این نامه بدون امضا بوده و تنها در زیر آن نوشته شده مهدی هاشمی ابراز داشت: متن این نامه با آنچه که در برخی از سایت ها دیده شد تفاوت هایی دارد.

وی با بیان اینکه در این نامه عنوان شده است که احضاریه قوه قضاییه به نامبرده ابلاغ نشده است و سر برگ آن مشخص نبوده بیان کرد: ادعای عنوان شده در این نامه مبنی بر اینکه این احضاریه ابلاغ نشده و یا سربرگ آن مشخص نبوده و یا اینکه به آدرس دیگری رفته است درست نیست.

دادستان کل کشور همچنین ادامه داد: از آنجا که حدس می زدیم این موضوع در جلسه امروز مورد سؤال خبرنگاران قرار گیرد رو نوشت برگه احضاریه مهدی هاشمی را برای شما آورده ام.

وی با بیان اینکه احضاریه در سربرگ مخصوص و به طور رسمی به آدرس وی با مشخصات کامل ابلاغ شده است تصریح کرد: تاریخ احضاریه مربوط به 12 اسفند سال 88 بوده که در تاریخ 15/12/88 ابلاغ گردیده و به وکیل وی اعلام شده است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای افزود: از آنجایی که پرونده مهدی هاشمی دارای اتهامات مالی، امنیتی و ... است مانند هر فرد دیگری به آن رسیدگی می شود و همانگونه که برای وی احضاریه صادر شده و وی مطلع گردیده در ذیل این احضاریه قید شده است در صورت عدم حضور جلب خواهد شد.

دادستان کل کشور در ادامه در خصوص صدور بیانیه مجدد از سوی یکی از سران فتنه اظهار داشت: انتشار بیانیه از سوی هر یک از سران فتنه باعث سنگین تر شدن پرونده آنها می شود.

وی خاطر نشان کرد: این که سران فتنه در آستانه آذر ماه بیانیه صادر می کنند و بر ادعای خود در زمان فتنه مجددا اصرار می ورزند تنها باعث می شود تا پرونده شان سنگین تر شود.

سخنگوی دستگاه قضایی در پاسخ به سئوالی در خصوص پرونده پالیزدار با اشاره به اینکه وی ادعا کرده است که بی گناه است ابراز داشت: با تایید حکم دیوان عالی کشور حکم وی قطعی شده از این رو باید متحمل گذراندن دوره محکومیت خود باشد ولی اگر پالیزدار در زمان مرخصی و یا حتی آن زمان که آزاد می شود دست به اعمال مجرمانه بزند باز به حکم قضایی احضار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حکم پالیزدار قطعی شده ولی او می تواند مانند مجرمان دیگر احساس بی گناهی کند اشاره داشت: بیشتر افراد مجرم در زمان گذراندن دوره محکومیت و یا حتی زمان آزادی ادعا می کنند که بی گناه هستند به همین صورت این فرد نیز مانند دیگران این ادعا را دارد.

دادستان کل کشور در ادامه نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه در خصوص اقدامات انجام شده دستگاه قضایی در مبارزه با سایت های مستهجن ابراز داشت: دستگاه قضایی افرادی را که اقدام به راه اندازی سایت های مستهجن کرده اند محکوم و تحت پیگرد قرار داده است ولی اخیرا یک گروه کوچک که به صورت شبکه ای سایت های مستهجن را در کشور مدیریت می کردند، توسط اطلاعات سپاه شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه از آنجایی که این تخلف در چند استان خراسان، آذربایجان، فارس، گیلان و مازندران انجام شده به تایید دیوان عالی قرار رسیدگی به این پرونده در دادستانی کل کشور انجام می شود گفت: برای متهمین این پرونده هنوز قرار محکومیت صادر نشده ولی به زودی دادگاه آنها برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای همچنین در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت تدوین و تصویب لایحه جرم سیاسی نیز اظهار داشت: این لایحه همچنان در معاونت حقوقی قوه قضاییه با استفاده از کارشناسان و اساتید دانشگاه ها در حال تهیه و تنظیم است که پس از اتمام آن به زودی به مجلس می رود.

وی در خصوص پرونده دو تبعه بازداشت شده آلمانی گفت: پرونده این دو نفر باید مراحل قضایی خود را طی کند و در این حین اگر قاضی پرونده تشخیص دهد که آزادی متهم منجر به تبانی یا امحاء آثار جرم یا فرار نمی شود، می تواند قرار آزادی متهمین را صادر کند، ولی تا کنون نسبت به قرار آزادی متهمین دادسرا به این نتیجه نرسیده است. /955/پ201/ج
ارسال نظرات