۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۹۴۶۴۰
استاندار خوزستان:

هفته پژوهش امید و خود باوری جوانان برای نیل به قله های علمی را بر انگیخته است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان اظهار داشت: هفته پژوهش خودباوری جوانان در جهت رسیدن به قله‌های بلند علمی، دانشگاهی و ارتقاء آن‌ها در مسائل درسی، تحصیلی و انگیزه برای مطالعه، رشد و تعالی را بیشتر کرده است.
استاندار خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، در آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری در استان گفت: پیشرفت‌ های خوزستان مرهون رشد، توسعه و بالندگی است که در بخش تحقیق و پژوهش مراکز علمی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به وجود آمده است.

استاندار خوزستان اظهارداشت: موضوع توجه به امر تحقیق و پژوهش به عنوان موضوعی اساسی در استان، در طول سال‌های دولت نهم و دهم در دستور کار و بخشی از برنامه‌های اصلی حوزه و دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و مراکز تحقیقاتی علمی و دینی قرار گرفت.

وی با بیان این که خوزستان جوانان متدین، با استعداد و تلاشگری دارد که با پشتکاری وصف ناشدنی همواره پیشتاز در عرصه های علمی بوده اند، اظهار داشت: در برنامه‌های تدوین و اجرا شده هر ساله هفته پژوهش، فعالیتی جدید را در عرصه ارائه دستاوردهای این هفته شاهد هستیم؛ چرا که هر ساله از لحاظ کمی، تعداد دستگاه‌های اجرایی و مراکز تحقیقاتی و آموزشی افزایش می یابد و امسال نیز خوشبختانه حضور از نظر محتوایی غنی‌تر و تعداد غرفه‌های ارائه شده در نمایشگاه نسبت به سال گذشته بیشتر شده بود.

این مقام مسؤول با تأکید بر این که هفته پژوهش و عرضه دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی در نمایشگاه، امید و خودباوری جوانان در جهت رسیدن به قله‌های بلند علمی، دانشگاهی و ارتقاء آن‌ها در مسائل درسی، تحصیلی و انگیزه برای مطالعه، رشد و تعالی را بیشتر کرده است، ابراز داشت: استان خوزستان و دانشگاه‌ها رشد قابل توجهی را هم در جذب منابع پژوهشی و هم در زمینه تولید و ارائه مقالات علمی در همایش‌های داخلی و بین‌المللی و مجلات معتبر داخلی و خارجی داشته‌اند که هفته پژوهش و توجه به این موضوع نقش بسزایی در این جهت ایفا کرده است.

حجازی تصریح کرد: در سال‌های پس از انقلاب، به برکت وجود آیت الله موسوی جزایری و اهمیتی که به تحقیق و پژوهش در حوزه‌ها و محتوا دادن به مسائل مربوط به این مراکز داده شد، طلاب توانستند گام‌های بزرگی در این زمینه بردارند که در این هفته از برترین مدارس علمیه در زمینه پژوهش تقدیر خواهد شد.

استاندار خوزستان با اشاره به باورپذیری دستگاه‌ها و صنایع نسبت به فعالیت های پژوهشی، بیان داشت: این باور بیانگر گام نهادن دستگاه‌ها و صنایع در زمینه فعالیت های پژوهشی است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای این منظور دستگاه‌های صنعتی و شرکت‌های بزرگ استان شعبه‌هایی را در دانشگاه‌‌ها ایجاد کرده‌‌اند و اکنون استان خوزستان از این جهت در زمره استان‌های برتر کشور بهه شما می رود؛ به شکلی که در میان استان‌های کشور، غیر از چهار دانشگاه بزرگ مستقر در تهران، خوزستان، استان نخست در جذب اعتبارات پژوهشی بوده و ارتباط بسیار قوی میان دانشگاه و صنعت در این استان شکل گرفته است.

حجازی با بیان این که برای سومین سال خوزستان به همت دستگاه‌ها و همراهی دانشگاه‌ها به این نقطه مطلوب رسیده است، ابراز امیدواری کرد: با یاری خداوند متعال و تلاش جوانان پژوهشگر، خوزستان را در عرصه‌های بلند تحقیقاتی و علمی در همه زمینه‌ها از جمله دینی، اقتصادی صنعتی و اجرایی نظاره گر باشیم./945/پ202/ص
ارسال نظرات