۲۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۹۷۸۳۳
عضو شورای عالی حوزه:

حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، جریان خیزش اسلامی را تقویت می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر ضرورت حضور پرشور آحاد مختلف جامعه در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: حضور پرشور مردم در این راهپیمایی موجب دلگرمی مردم کشورهای منطقه خواهد شد.
حجت الاسلام سيدمحمد غروي عضو جامعه مدرسين
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد غروی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به 22 بهمن و تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشت و بر ضرورت حضور پرشور آحاد مختلف جامعه در راهپیمایی این روز تاکید کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به وضعیت کشور در دوران رژیم شاه، تصریح کرد: در این دوران خفقان خاصی بر کشور حاکم بود و بحمدلله مردم با رهبری امام راحل و حضور همه جانبه خودشان در راهپیمایی های مختلف فضایی را بوجود آوردند که به سقوط نظام شاهنشاهی منجر شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی بود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب حزبی نبود، رهبری این انقلاب روحانیت بودند و در راس آن حضرت امام بر اساس ارزش های دینی مردم را دعوت کردند و مردم هم لبیک گفتند.

وی یادآور شد: اگر کسی بدور از ذهنیت های حزبی مساله را ببیند، درمی یابد که انقلاب بر اساس رهبری حضرت امام و پیشگامی روحانیت بود و اگر روحانیت در صحنه حضور نداشت، انقلاب به پیروزی نمی رسید، دیگران اگر هم نقشی داشتند در حاشیه و جانبی بود.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب دینی و ارزش ها و در دنیا نمونه و ممتاز است، ابراز داشت: زنده کردن 22 بهمن به یک معنا احیای ارزش هایی است که سبب شد ما بر دشمنان داخلی و خارجی فائق شویم.

این استاد حوزه علمیه قم، گفت: روز 22 بهمن یادآوری تحول و یک انقلاب عظیم است که در دنیا جلوه گر شده است و خوشبختانه ملت شریف ایران در این سی و دو سال همواره با حضور خود از انقلاب و ارزش های والای آن حراست و پاسداری کرده اند.

وی تاکید کرد: کسانی که نقشی در این راهپیمایی ها دارند باید سعی کنند شعارهایی مطرح نمایند که وحدت آفرین باشد، باید کاری بکنیم که این راهپیمایی و حضورهای مردمی با آن وحدت بماند و شعارهای تفرقه افکن در آن وجود نداشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تفاوت های 22 بهمن امسال با سال های گذشته، تصریح کرد: امروز در کشورهای مختلف اسلامی یک خیزش و حرکت های مردمی اتفاق افتاده است و توجه مردم بیش از پیش معطوف به انقلاب اسلامی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین غروی تاکید کرد: حضور شکوهمند و پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن می تواند موجب دلگرمی مردم این کشورها بشود و آنها را بیش از پیش امیدوار سازد.

وی افزود: باید این تظاهرات و پشتیبانی از ملت های مسلمان بوجود بیاید، البته ملاحظات و ظرافت هایی نیز دراین مساله باید داشته باشیم، به گونه ای که حرکات ما لطمه های جانبی نداشته باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد:22 بهمن امسال از ویژگی های ممتاز بین المللی برخوردار است و می تواند در ابعاد مختلف بسیار حساس باشد.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ اتحاد و همدلی در کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم همه دلباختگان نظام در راهپیمایی 22 بهمن حضور یابند و وحدت را بیش از گذشته در کشور و جامعه اسلامی تقویت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حفظ وحدت در جامعه، تصریح کرد: ما اگر بخواهیم می توانیم بر همه مشکلات غالب شویم، به شرط اینکه اتکا به خدا داشته باشیم و افزون بر حفظ وحدت و استقلال خود، از رهبری نظام تبعیت کنیم. /924/ت302/ص
ارسال نظرات