۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۹۸۲۰۳

مراسم تودیع و معارفه رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تودیع و معارفه رییس پیشین و رییس جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.
مركز خدمات حوزه‌هاي علميه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع حجت‌الاسلام سیدابوالحسن نواب رییس پیشین مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و معارفه حجت‌الاسلام سیدحسن ربانی به عنوان رییس جدید این مرکز، عصر امروز در سالن اجتماعات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برگزار شد.

در این مراسم که با حضور آیات استادی، مقتدایی، حسینی بوشهری، تسخیری و حجج اسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، سعیدی، ‌وافی، جعفری گیلانی و حجج الاسلام سقای بی‌ریا، بنایی و جمعی از مدیران ستادی و شعب خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار ‌شد، لوح تقدیر کارکنان این مرکز به حجت‌الاسلام سیدابوالحسن نواب اهدا شد.

در متن این لوح تقدیر که از سوی حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی، معاون تأمین اجتماعی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه قرائت شد، آمده است: «حوزه‌های علمیه در طول اعصار، سرگذشت پرافتخار خود را مدیون عالمان بزرگواری هستند که دانش و دین‌مداری را با همت عالی و درایت متعالی خود همراه نموده و با صرف عمر پربرکت خویش سرنوشت‌ساز حرکت‌های عظیم در این نهاد مقدس بوده‌اند».

بخش دیگری از متن این لوح تقدیر می‌افزاید: «اجرمندی تلاش‌های حجت‌الاسلام سیدابوالحسن نواب را در ایجاد آسایش و امنیت خاطر طلاب و روحانیون در گذران زندگی و آینده‌نگری برای ایشان را توان توصیف نیست، مگر آنکه از کلام رهبر معظم انقلاب درباره ایشان مدد بجوییم».

این گزارش می‌افزاید: رهبر معظم انقلاب در وصف حجت‌الاسلام نواب فرموده بودند: «خدا انشاءالله وجود آقای نواب را محفوظ بدارد، ایشان ماشاءالله داخلشان همینطور آتشی و فروغی مشتعل است، لذا هرچه از بیرون آب سرد روی سرشان بریزند باز دارد از داخل می‌جوشد».

در ادامه این مراسم پیام علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی از سوی حجت‌الاسلام فصیحی قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: «از خدمات حجت‌الاسلام نواب و همکاران ایشان باید قدردانی کرد که این خدمات توانست گره‌هایی را از مشکلات طلاب بگشاید».

این پیام می‌افزاید: «اکنون که حجت‌الاسلام سیدحسن ربانی با حکم مقام معظم رهبری به عنوان ریاست مرکز خدمات حوزه علمیه قم منصوب شده‌اند، با تبریک به ایشان، امید دارم که در ارائه خدمات بیش‌تر در مسؤولیت جدید خود موفق باشند».

در بخش دیگری از این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم با تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام نواب از رییس جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خواست تا با نیروهای فعال این مرکز، به سربازان حضرت ولی عصر‌(عج) خدمات ارزنده‌تری را ارائه دهد.

وی خطاب به حجت‌الاسلام ربانی، اظهار داشت: امروز این دستگاه مبارک همچون اسب زین کرده‌‌ای در اختیار شما قرار گرفته است؛ خدمت به سربازان حضرت ولی عصر‌(عج) از سوی دفتر مقام معظم رهبری به جد تعقیب می‌شود و طهارت این مرکز از ابتدا جزو دغدغه‌ها رهبر معظم انقلاب بوده است.

حجت‌الاسلام سیدحسن ربانی، رییس جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از دیگر سخنران‌های این مراسم بود که در سخنان کوتاهی مرکز خدمات را شجره طیبه‌ای دانست که با امر مقام معظم رهبری تأسیس و با همت و تلاش حجت‌الاسلام نواب به کمال و بلوغ رسیده است.

وی با سپاس از درگاه خداوند متعال که سعادت خدمت‌گذاری به طلاب را به وی عطا کرده است، از حسن اعتماد رهبر معظم انقلاب تشکر کرد و اظهار داشت: امیدوارم خداوند اخلاص این کار را هم به من عطا کند.

در پایان این مراسم، متن حکم حجت‌الاسلام ربانی و هیأت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شده بود، قرائت و خدمت حجت‌الاسلام سیدحسن ربانی تقدیم شد. /920/پ201/ص

ارسال نظرات