۰۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۹۸۸۵۸
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

تقویت باورهای دینی نسل جوان سبب خنثی‌شدن توطئه‌های دشمنان می‌شود

خبرگزای رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به نقش مساجد در تقویت باورهای دینی نسل جوان و خنثی کردن توطئه‌های نرم دشمنان نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: باید زمینه حضور بیشتر جوانان در مساجد فراهم شود.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در دوره آموزشی روش تحقیق پژوهشگران عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در ساری گفت: مبانی فکری جهان بینی دینی با تفکر مادی صرف، تفاوت دارد؛ زیرا دنیای مادی، تفکرشان بر اساس مادیات و قرار‌دادن مخترعان در کرسی و منزلت بالا است در صورتی که جهان‌بینی دینی افزون بر دین به مسائل علمی نیز توجه دارد.

وی افزود: علم می‌تواند، جنایت‌های وحشتناک مانند بمب اتمی هیروشیما و ناکازاکی را به وجود آورد اما در تفکرات دینی این‌گونه نیست و تخصص همراه با تعهد دارای ارزش کامل و والایی است.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به سخنان پیامبر اکرم(ص) که از گهواره تا گور دانش بجوی و قلم دانشمندان از خون شهیدان بالاتر است، اضافه کرد: علم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با بیان این که فرد متخصص، باید تعهد هم داشته باشد، بیان کرد: تخصص و تعهد مانند دو بال یک پرنده محسوب می‌شوند و هر کدام دارای ارزش هستند که به تنهایی نمی توان، پرواز کرد و به هدف رسید.

حجت الاسلام ابراهیمی با نکوهش سرقت ادبی، این عمل را بسیار زشت خواند و پژوهش را دارای جایگاه و ارزش والایی دانست و ادامه داد: محقق به معنای مبدِع است که باید، خود به تحقیق بپردازد.

این مسؤول فرهنگی با تاکید بر این که تحقیقات درباره مطالب باید به روز و کاربردی باشد، گفت: جوانان، آینده خود را با معرفت و آگاهی، غایت‌مندی و هدف و سازماندهی تضمین می‌کنند.

وی ابراز داشت: محققان باید خستگی ناپذیر و صبور باشند و برای رسیدن به هدف، مشکلات را تحمل کنند و همچنین تخصص، هدفمند باشد و نردبان ترقی و تخصص به آرامی طی شود.

دبیر هیأت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با توجه به نقش و اهمیت تحقیق و پژوهش در مساجد گفت: حضور جوانان و نوجوانان در عرصه های مختلف پژوهشی به ویژه در حوزه مسائل فرهنگی و دینی، امری لازم و ضروری است.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای جوان دنیا، مطرح است و هدایت انرژی جوانان و نوجوانان مسجدی و حلقه‌های علمی مساجد به برنامه تحقیقاتی و پژوهشی، آینده‌ای روشن را برای نظام جمهوری اسلامی و جایگاه مساجد ترسیم می‌کند.

حجت الاسلام ابراهیمی در خصوص تعیین خط مشی و تصمیم‌گیری‌های کلی راه‌اندازی هسته‌های پژوهشی و حلقه‌های علمی در مساجد با حضور امام جماعت و اساتید مجرب، روش تحقیق در مساجد را از اولویت‌های مهم در ایجاد انگیزه و گرایش نیروهای مسجدی به پژوهش خواند و بر برنامه‌های تحقیقاتی و انتشارات دینی مساجد تأکید کرد./950/پ202/س
ارسال نظرات