۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۹۹۲۶۰
آیت الله حسینی بوشهری:

طلبه‌ای که با روحیه جهادی رشد نکند نمی‌تواند نقش آفرینی کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه اگر طلبه با فکر جهادی رشد نکند نمی تواند به خوبی نقش خود را در عرصه ایفا کند، گفت: روحانیان مرزبانان عقیدتی جامعه هستند و در عرصه های مختلف نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.
  سيدهاشم حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز دوشنبه در دیدار اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای روحانی قم که در محل ساختمان این نهاد برجسته حوزوی برگزار شد، برگزاری یادواره شهدا را امری قابل ستایش ارزیابی کرد.

وی با اشاره به آیات و روایاتی، شهادت را بالاترین افتخار برای انسان دانست و گفت: برگزاری کنگره های شهدا در راستای آگاهی بخشی به نسل جوان که دفاع مقدس را درک نکرده اند و مورد هجمه همه جانبه دشمنان قرار گرفته اند، بسیار مؤثر است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه اقتدار و ثبات انقلاب اسلامی مرهون فداکاری‌های رزمندگان و شهدا است، بر ضرورت تبیین فرهنگ جهاد شهادت برای نسل جوان تاکید کرد و گفت: امروز نسل جوان کشور مورد تهاجم همه جانبه دشمنان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برگزاری یادواره های شهدا موجب غفلت زدایی و ایجاد بیداری در جامعه می شود و نسل جوان را با دوران انقلاب و مجاهدت رزمندگان و جانفشانی علما بیش از پیش آگاه می سازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمنان هیچ گاه ما را رها نکرده و نخواهند کرد، ما نباید تصور کنیم جنگ پایان یافته است، امروز دشمنان با جنگ نرم باورها و اعتقادات نسل جوان را هدف قرار داده اند و ما باید در این راستا هوشیار باشیم.

وی در ادامه از روحانیان به عنوان وارثان انبیا و اولیا الهی و مرزبانان اعتقادی جامعه یاد کرد و بیان داشت: روحانیت همواره این فکر را داشته است و فکر سالم و درست باعث می شود که انسان به میدان نبرد برود و اسلحه به دست گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه دفاع از مرزهای اعتقادی رسالت ذاتی روحانیت است، ابراز داشت: روحانیت هرکجا احساس نیاز کرده، به خوبی به صحنه آمده و در عرصه های مختلف نقش خود را ایفا کرده است.

وی اظهار داشت: تعداد شهدای روحانی دردفاع مقدس نسبت به سایر اقشار بیشتر است و این مساله نشان دهنده تعهد و مسؤولیت پذیری روحانیان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر یک طلبه و روحانی با فکر جهادی و شهادت طلبی رشد نکند نمی‌تواند در روز مبادا در میدان و صحنه نقش آفرینی کند و این مساله ای است که ما باید بدان توجه کنیم.

وی در پایان با قدردانی از زحمات و اقدامات دست اندکاران یادواره شهدای روحانی قم، توصیه هایی به آنان ارائه و تصریح کرد: در کارها و اقدمات خود سعی کنید اتقان داشته باشید تا خروجی و نتیجه برنامه ها مطلوب باشد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات