۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۰۵۳۵۸
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

امت اسلامی شیوه زندگی حضرت فاطمه را سرمشق زندگی خود قرار دهد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، معصومیت، پاکی، صبر و رشادت را از ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت فاطمه(س) برشمرد و گفت: امت اسلامی شیوه و روش زندگی آن حضرت را الگوی زندگی خود قرار دهد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در جمع رؤسای ادارات ارشاد استان در ساری با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر با بیان سجایا و کرامات وجودی این بانوی ارزشمند اسلام گفت: این بانوی بزرگوار دارای ویژگی‌های برجسته بسیاری نظیر فداکاری، ایثار و شجاعت است پس باید این ویژگی‌های شخصیتی به درستی تبیین و تحلیل شود تا مردم به ویژه جوانان با زوایای شخصیتی این بانوی بزرگوار آشنا شده و بر حلم و بردباری آن‌ها هنگام بروز مشکلات افزوده ‌شود. 

وی، معصومیت، پاکی، صبر و رشادت را از ویژگی‌های بارز شخصیتی این بانوی مکرم دانست و بیان داشت: فرزندان این بانوی بزرگ اسلام عصاره کمال و جمال هستند و سراسر زندگی آن بانوی طیبه طاهره آموزنده اخلاق و معرفت و آموزه‌های والای انسانی است. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: امت اسلامی شیوه و روش زندگانی آن حضرت را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهد و آرمان عدالت‌خواهی، مبارزه با ظلم و تاریکی‌ها، گسترش مهر، محبت، عشق و حفظ کرامت انسانی آن بزرگ بانو را با شناخت دنبال کند. 

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه گفت: خدای متعال در کتاب آسمانی اش، قرآن کریم، در چهار مورد احسان و اکرام والدین را بلافاصله بعد از توحید و عبادت خود ذکر کرده که این نشان دهنده تأکید بر وجوب احترام و احسان به والدین و بزرگ داشت مقام آنان است.

وی با اشاره به این که حساسیت وظایف مادر به قدری والا و دقیق است که توجه یا عدم توجه به آن، تأثیر آشکار و عمیقی بر آینده کودک و جامعه می گذارد، خاطرنشان کرد: در حقیقت، مقام مادری پستی کلیدی در جامعه است که اگر در پرتو افاضات حضرت زهرای مرضیه(س) قرار گیرد به عنوان الگویی بی نظیر در جامعه می درخشد.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که مادر مسلمان، در کنار همه محبت های مادرانه و عاطفه بی پایانی که خداوند به او بخشیده، چون راهنمایی است که کودک را از همان ابتدا با اصول اسلامی آشنا می کند، ادامه داد: چنین مادرانی که راه سعادت را بر روی فرزندان خود می گشایند، شایسته تحسین و پاداش الهی هستند.

وی با بیان این که آفرینش خلقت به بهانه وجود حضرت زهرای مرضیه(س) بود، ایشان را تنها الگوی برتر در ابعاد مختلف برای دختران و مادران این مرز و بوم برشمرد و گفت: سعادت دو دنیا در گرو تبعیت و پیروی از آموزه های فاطمی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که فرهنگ فاطمی نظام اسلامی را به سوی سعادت و تعالی هدایت خواهد کرد، ادامه داد: با توجه به گسترش هجمه‌های گسترده فرهنگی، فرهنگ فاطمی بهترین راه برای مقابله با این هجمه های غرب است.

حجت الاسلام ابراهیمی، توجه ویژه به مسأله ولایت و عفاف وحجاب را دو ویژگی بارز حضرت فاطمه(س) برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز این بانوی نمونه اسلام باید به عنوان الگویی برای همه زنان دنیا باشد، چون ادامه راه این شخصیت ارزشمند سعادت دنیوی و اخروی را برای انسان به دنبال خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: برای پی بردن به عظمت این نبرد حماسی کافی است بدانیم که نیروهای متجاوز عراق پیش از نبرد سرنوشت ساز رزمندگان ما برای آزادی خرمشهر در اطلاعیه‌ای به نیروهای خود دستور داده بودند که دفاع از خرمشهر را به منزله دفاع از بصره، بغداد و تمام شهرهای عراق محسوب دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران با اشاره به این که امکانات گسترده دفاعی رژیم صدام در خرمشهر نشان می‌داد که عراق خرمشهر را به عنوان نماد پیروزی خود در جنگ به حساب می آورد، افزود: اما این بار نیز قدرت الهی بر همه تلاش های مدعیان عالم غلبه کرد ورزمندگان اسلام توانستند با توکل به خداوند متعال این شهر را آزاد کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران، شهدای سوم خرداد را الگویی کوچک از ملت مقاوم ایران دانست و تصریح کرد: آزاد سازی خرمشهر نشان داد که ملت ایران در دفاع از کیان این مملکت جان خود را در طلب اخلاص خواهند گذاشت.

حجت الاسلام ابراهیمی، سوم خرداد را یک حماسه ملی دانست و با اشاره به این که اگر حضور ملت در صحنه جبهه های دفاع نبود، حماسه آن پیروزی و حماسه حضور مردم در جشن پس از پیروزی محقق نمی‌شد، گفت: از این رو به حق می‌توان گفت پاسداشت فتح خرمشهر در گرو پاسداشت حضور مردمی در همه صحنه‌ها است./950/پ202/س
ارسال نظرات