۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۱۰۵۷۵۲

همایش آموزشی آمرین به معروف در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش آموزشی آمرین به معروف و ناهیان از منکر استان قم با سخنرانی تولیت آُستانه کریمه اهل بیت(ع) در قم برگزار شد.
امر به معروف و نهي از منکر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین همایش آموزشی آمرین به معروف و ناهیان از منکر مساجد استان قم شامگاه یکشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدسعیدی تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) و شماری از مسؤولان فرهنگی استان قم در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این همایش که تا اذان مغرب ادامه یافت و آمران به معروف و ناهیان از منکر مساجد در آن حضور داشتند، تولیت آستانه کریمه اهل بیت، با اشاره به آیات و روایاتی به تبیین اهمیت این فریضه الهی پرداخت و تاکید کرد: باید با برنامه ریزی مناسب فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود.

امام جمعه قم در ادامه کار آمرین به معروف و نهی از منکر را بسیار ارزشمند خواند و تاکید کرد: آمرین به معروف باید قدر خود را بدانند و در راستای اشاعه معروف و نهی از منکر تمام تلاش و همت خود را بکار گیرند.

حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این همایش به تبیین عواقب ترک فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر پرداخت و گفت: در صورتی که این فریضه الهی در جامعه ترک شود و مهجور بماند گناهان و جرائم زیاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز معروفی بالاتر از تقویت انقلاب و ولایت فقیه وجود ندارد، تاکید کرد: باید با حفظ وحدت و برادری در کشور برای اعتلای نظام مقدس اسلامی تلاش و از اختلاف و تفرقه اجتناب کرد.

سردار توکلی فرمانده انتظامی استان قم و حجت الاسلام حیدری رییس پلیس امنیت عمومی استان نیز در این همایش به ایراد سخن پرداختند و گزارشی از فعالیت ها و عملکرد مربوطه ارائه کردند.

گفتنی است در این همایش همچنین از شماری از آمران به معروف و ناهین از منکر فعال مساجد استان قم با اهدا لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.

لازم به ذکر است، همایش آموزشی آمرین به معروف مساجد استان قم به همت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد./924/پ202/ص
ارسال نظرات