۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۰۹۴۶۲
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

1000 مبلغ دینی به مناطق مختلف مازندران اعزام می شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان از اعزام هزار مبلغ دینی به مناطق مختلف استان خبرداد.
اعزام مبلغ
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان از اعزام هزار مبلغ دینی به مناطق مختلف استان خبرداد.

وی با بیان این که بخشی از روحانیان اعزامی از حوزه های علمیه شهرهای قم و مشهد هستند، افزود: افزون براین از بسیاری از روحانیان بومی نیز در شهرها و روستاها در ایام ماه مبارک رمضان استفاده خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان را یکی از مهم‌ترین برنامه های این سازمان در طول سال اعلام کرد و بیان داشت: برگزاری نماز جماعت، بیان احکام و مسائل دینی، پاسخگویی به شبهات دینی، برپایی مراسم احیاء و همچنین بیان مهم ترین مسائل روز جامعه از جمله مهم ترین وظایف مبلغان اعزامی در ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام شکریان، اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان به مناطق شهری و روستایی را ضروری دانست و با بیان این که خوشبختانه میزان استقبال مردم در خصوص اعزام مبلغ هر ساله افزایش می یابد، افزود: این مسأله نشان دهنده عملکرد مناسب مبلغان دینی در زمان استقرار در مناطق مورد نظر است.

وی با بیان این که حضور روحانی در مناطق روستایی از علاوه بر برکات دینی، عاملی برای کاهش بسیاری از ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی بوده است، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده هر جا یک مبلغ دینی حضور دارند معضلات اجتماعی در آن منطقه به حداقل می رسد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود از غبار و بی سه هزار مسجد در سراسر استان خبر داد و گفت: همه این مساجد با همکاری مردم برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده می شوند.

حجت الاسلام شکریان همچنین به گردهمایی هزار نفری مبلغان استان هشتم مرداد در ساری اشاره کرد و افزود: این گردهمایی بزرگ با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مصلی امام خمینی(ره) مرکزاستان برگزار خواهد شد.

وی همچنین توزیع محصولات فرهنگی به مبلغان، گردهمایی هیأت امنای مساجد در دهه آخر ماه شعبان و هماهنگی با مراکز اعزام در شهرهای مقدس قم و مشهد به منظور اعزام مبلغان در ماه مبارک رمضان را از دیگر برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در این ایام عنوان کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: در این گردهمایی هزار نفری مهم ترین وظایف مربوط به مبلغان اعزامی در ماه مبارک رمضان از سوی سخنرانان این مراسم بیان خواهد شد.

حجت الاسلام در ادامه سخنان خود از برگزاری مراسم سی شب با قرآن در این استان خبر داد و تصریح کرد: طرح نسیم حیات که توضیح جزء 18 و تفسیر موضوعی و طرح بینات 14 که تفسیر سوره ابراهیم برگزار می شود.

وی همچنین از اجرای طرح کرسی تلاوت که در هر روز 500 جزء قرآن در مساجد مازندران خبر داد و افزود: علاوه براین دارالقرآن کریم مازندران مراسم سی شب با قرآن کریم را در ایام ماه مبارک رمضان برگزار خواهد کرد./950/پ202/س
ارسال نظرات