۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۱۰۹۶۲۰

مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین مهندسی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهندسی عضو فقید هیات مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی با حضور شخصیت های حوزوی در قم برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين مهندسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدمهدی مهندسی عضو فقید هیات مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی و کارشناس مذهبی برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی، شامگاه چهارشنبه با حضور علما، اساتید، طلاب و شخصیت های حوزوی و همچنین اقشار مختلف مردمی در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم حجت‌الاسلام حسینی از اساتید حوزه با گرامی داشت یاد و خاطره حجت الاسلام والمسلمین مهندسی، اظهار داشت: استاد مهندسی عالمی پرکار و با اخلاص بود که عمر با برکت خود را در راه نشر و ترویج مکتب و معارف اهل بیت (ع) صرف کرد.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین مهندسی در این راستا هیچ گاه دچار خستگی نشد و همواره نسبت به تبلیغ دین اهتمام داشت، گفت: این عالم ربانی فردی بسیار متواضع و سخت کوش بود و مجاهدت های بسیاری در این جهت انجام داد.

حجت‌الاسلام‌ حسینی با تاکید بر اینکه طلاب باید از شخصیت حجت الاسلام والمسلمین مهندسی الگوگیری بگیرند، تلاش های آن مرحوم را در راستای آشنا کردن جامعه با معارف و آموزه های ناب اهل بیت(ع) ستود.

وی اظهارداشت: حجت الاسلام والمسلمین مهندسی برای تبلیغ اهمیت بسیاری قائل بود و از هر فرصتی برای این کار استفاده می کرد و جوانان بسیاری به وسیله سخنان وی هدایت شدند.

این محقق حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از علما به عنوان هادیان جامعه و مرزبانان دین یاد کرد و گفت: علما و بزرگان برای حفظ و احیای شعائر اسلامی زحمات بسیاری را متحمل شده اند.

وی نسبت به ترویج عرفان های کاذب و نحله های انحرافی در جامعه هشدار داد و تاکید کرد: باید با الگوگیری و استفاده از رهنمودهای عالمان دین، اسلام ناب را از آنان فرا گرفت.

حجت الاسلام حسینی افزود: متأسفانه امروز شاهد ترویج برخی مکاتب الحادی در جامعه هستیم، و باید توجه داشت کسی می تواند انسان را هدایت کند که عالم عامل باشد.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین مهندسی دوشنبه هفته گذشته به دلیل سکته قلبی در بیمارستان کسری تهران دارفانی را وداع گفت، پیکر آن مرحوم در کنار مقبره آیت الله شهید مفتح در یکی از رواق های صحن بزرگ حرم کریمه اهل بیت(ع) به خاک سپرده شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات