۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۱۳۹۵۲
حجت‌الاسلام ذوالنور:

عرصه‌های تاثیر گذاری جمهوری اسلامی بسیار فراتر از غالب‌های دیپلماتیک است

خبرگزاری رسا ـ جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، به فعالیت‌های استکبار جهانی در شبکه‌های ماهواره‌ای و پایگاه‌های اطلاع رسانی در تخریب و کم رنگ کردن نقش ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: مهمترین عامل و رمز ماندگاری انقلاب اسلامی در منطقه، ولایت فقیه و تبعیت مردم از آن است که متاسفانه این خلأ در نظام‌های سیاسی دنیا و کشورهای منطقه وجود دارد.
حجت الاسلام ذوالنور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شب گذشته در مدرسه علمیه معصومیه(س) قم، به تبیین مسائل سیاسی کشور پرداخت و تصریح کرد: امروز  جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمانی در وضعیت مطلوب خود در معادلات جهانی و منطقه‌ای قرار دارد و کانون الهام بخش بیداری اسلامی در منطقه است.

حجت‌الاسلام ذوالنور با اشاره به فرمایشات روشنگرانه مقام معظم رهبری در اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، ابراز کرد: در این همایش که هیات‌های پارلمانی هفتاد کشور اسلامی حضور داشتند، بیانات ایشان همچون همیشه روح امید را در مردم مسلمان دنیا، سران غیر وابسته کشورهای اسلامی و اعضای نهضت های آزادیبخش زنده کرد.

وی خاطرنشان کرد: در ایامی که سران وابسته به استکبار جهانی در حال تزلزل و طرد، از سطح جوامع اسلامی و عربی منطقه هستند، مهمترین پایگاه دفاع از مردم فلسطین و مسلمانان منطقه، جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام ذوالنور، نقش آفرینی ایران در منطقه را فراتر از مسایل دیپلماتیک و سیاسی دانست و اظهار کرد: عرصه‌های تاثیر گذاری جمهوری اسلامی بسیار فراتر از غالب‌های دیپلماتیک و هیات‌های سیاسی است.

وی با اشاره به اهمیت و بازتاب رهنمودهای مقام معظم رهبری در کشورهای منطقه، تصریح کرد: یکی از سران اخوان المسلمین گفت خطبه عربی ایشان هفت بار از میدان التحریر قاهره پخش شد و حیات دوباره‌ای به جمعیت میلیونی داد و شیخ الازهر که نقش آفرینی در قیام مردم نداشت تحت تاثیر قرار گرفت و به مردم پیوست.

حجت‌الاسلام ذوالنور افزود: مردم و سران سیاسی مصر در قبال سخنان اخیر اردوغان در مورد انتخاب نظام لائیک برای کشور مصر موضع گیری کردند، اما فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نوع حکومت، توصیه به مردم، سران سیاسی و نهضت اسلامی را عامل بقا و حیات خود تلقی می‌کنند.

وی به فعالیت‌های استکبار جهانی در شبکه‌های ماهواره‌ای و پایگاه‌های اطلاع رسانی در تخریب و کم رنگ کردن نقش ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: مهمترین عامل و رمز ماندگاری انقلاب اسلامی در منطقه ولایت فقیه و تبعیت مردم از آن است که متاسفانه این خلأ در نظام‌های سیاسی دنیا و کشورهای منطقه وجود دارد.

حجت‌الاسلام ذوالنور در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از رؤسای جمهور منطقه به مسؤولان بلند پایه ما می‌گفتند؛ چرا شما در سخنرانی‌هایتان رهبری را به کشور خود محدود می‌کنید، امروز وقتی لفظ امام برای رهبری استفاده می‌شود رسانه‌های غربی به شدت موضع گیری می‌کنند و معتقدند که بُعد تاثیرگذاری رهبری را جهانی می‌کند./927/پ202/ج
ارسال نظرات