۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۱۴۴۱۸
آیت‌الله استادی:

زندان برای اصلاح مجرمان راه حل مناسبی نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله استادی با بیان این که با اعمال قانون و سخت گیری نمی‌شود جامعه را اصلاح کرد، اظهار داشت: برای اصلاح مجرمان، زندان راه حل مناسبی نیست و در بسیاری از موارد سبب تعلیم جرم نیز می‌شود.
سخنراني آيت الله استادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی، امام جمعه قم، روز گذشته در گردهمایی ائمه جماعات در مسجد رضویه قم با تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا(ع) به تبیین وظایف ائمه جماعات پرداخت و گفت: با تبلیغ صحیح از دین، مردم را به اطاعت و بندگی خدا نزدیک کنید. 

وی با اشاره به اسمأ و صفات الهی، لطف را مورد توجه قرار داد و به تبیین آن از نگاه آیات و روایات پرداخت و افزود: خداوند کارهایی که بندگان را به اطاعت نزدیک و از معصیت دور می‌کند انجام می‌دهد تا بندگان در راه پیش روی به سوی واجبات و ترک محرمات ثابت قدم باشند.

آیت‌الله استادی خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق لطف بعثت انبیا(ع) و فرستادن وصی بعد از پیامبر اکرم(ص) است، خداوند قرآن و کتاب‌های آسمانی را نیز فرستاد که بندگان از گناه دور و به ثواب نزدیک شوند.

وی با اشاره به آیات و روایات ناظرین بر اعمال بندگان را برشمرد و ابراز کرد: بعد از خداوند اعضأ و جوارح، دو فرشته از جانب پروردگار، زمین، پیامبر(ص) و مؤمنان شاهد اعمال انسان‌ها هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: در تفاسیر اهل سنت از مؤمنان به مردم تعبیر شده است؛ اما دوازده روایت در کتب شیعه وجود دارد که مراد از آیه اهل بیت(ع) است و ایشان شاهد و ناظر اعمال بندگان هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر مردم بدانند که ائمه اطهار(ع) به ویژه امام زمان(عج) شاهد اعمال آنهاست مرتکب خطا و گناه نمی‌شوند و این بهترین عامل بازدارنده برای جامعه است.

آیت‌الله استادی توجه ائمه جماعات به آیات و روایات و بازگو کردن آنها برای مردم را خواستار شد و تصریح کرد: با اعمال قانون و سخت گیری نمی‌شود جامعه را اصلاح کرد و اگر می‌خواهیم جرم و جنایت کم شود وظیفه ما تبیین این روایات است.

وی خاطرنشان کرد: برای اصلاح مجرمان، زندان راه حل مناسبی نیست و در بسیاری از موارد سبب تعلیم جرم نیز می‌شود./927/پ202/ص
ارسال نظرات