۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۱۶۸۶۹
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

کتاب ارزشمند الغدیر نتیجه تفقه و تهجد علامه امینی بود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: علامه امینی در جهت دغدغه ولایی خود استراحت و آسودگی شب و روز را بر خود حرام کرده بود.
حجت الاسلام انتظاري، امام جمعه جلفا
حجت الاسلام علی انتظاری، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبر‌گزاری رسا در تبریز با اشاره به همت علامه امینی در نگارش کتاب الغدیر اظهار داشت: همت علامه به گونه‌ای بود که برای تالیف کتاب الغدیر به شهرهای مختلفی سفر کرد و رنج‌های بسیاری را متحمل شد، این رنج ها به گونه ای بود که باعث بیماری و نهایت منجر به رحلت علامه شد.

امام جمعه جلفا با بیان این‌که علامه امینی در جهت دغدغه ولایی خود استراحت و آسودگی شب و روز را بر خود حرام کرده بود، خاطر نشان کرد: متاسفانه اغلب مردم حتی طلاب حوزوی آن علامه بزرگوار را تنها با کتاب الغدیر می شناسند، در حالی که آیت الله امینی در زمینه تفسیر، حدیث و رجال صاحب نظر بود.

وی با تشریح ابعاد شخصیتی و اخلاقی علامه امینی گفت: علامه به تهجد و شب زنده داری و قرائت قرآن، به ویژه در بین الطلوعین بسیار همت داشت، این همت به گونه‌ای بود که نقل شده در ماه مبارک رمضان15 بار قرآن را ختم می کرد.

حجت الاسلام انتظاری ادامه داد: علامه همواره به دعای امین الله و زیارت جامعه کبیره بسیار تقید داشت، به گونه ای که خود نقل می کند که هر کس زیارت جامعه را بخواند و بفهمد؛ شیعه بی سواد نیست، یعنی الفبای تشیع را می داند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: برخلاف برخی کوته فکران شیعه و سنی، هدف علامه امینی از نگارش کتاب ارزشمند الغدیر ارتقای وحدت اسلامی میان مسلمین بود.

وی با تاکید بر اینکه کتاب ارزشمند الغدیر نتیجه تفقه و تهجد علامه امینی بود، خاطر نشان کرد: اگر بدانیم اسلام همان حقیقتی است که پیامبر بیان کردند؛ پس می فهمیم یکی از حقایق اسلام نقل شده از زبان پیامبر همان جریان غدیر است، علامه امینی به دنبال تبلیغ همین چند جمله بود.

حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که علامه امینی عمر با برکت خود را در راه حقانیت ولایت سپری کرد، تصریح کرد: آن عالم واسته سعی داشت، ولایت امیر مؤمنان در غدیر را مایه وحدت مسلمانان معرفی کند و این همان حقیقتی است که همه مسلمانان باید به آن تمسک جویند./935/ت302/س
ارسال نظرات