۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۲۱۳۶۹
همزمان با هفته وقف صورت می‌گیرد؛

رونمایی از کتاب شرح موقوفات شیخ صفی الدین اردبیلی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: همزمان با هفته وقف از کتاب شرح موقوفات عارف بالله شیخ صفی الدین اردبیلی رونمایی خواهد شد.
حجت الاسلام مشهوري


حجت الاسلام وحدت مشهوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل به تشریح ویژه برنامه های پیش بینی شده در هفته وقف پرداخت و اظهار داشت: همزمان با هفته وقف در مناطق شهری و روستایی استان اردبیل ۶۰ مسجد بنا شده و مرمتی با کمک خیرین و واقفان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه 189 فضای متبرکه در قالب 18 هزار متر مربع در حال احیاست، ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بعد از ماه‌ها تحقیق و پژوهش 33 خیر و واقف را شناسایی کرده و در سایه همت آنها هم‌اکنون بزرگ‌ترین بیمارستان خیریه کشور در قالب 320 تخت با پیشرفت 20 درصدی در حال اجراست که امیدواریم تا دو سال آینده زمینه بهره‌برداری از آن فراهم شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در ادامه از رونمایی کتاب «شرح موقوفات شیخ ‌صفی‌الدین اردبیلی»، همزمان با هفته وقف خبر داد و گفت: شناساندن موقوفات آن عالم بزرگوار و ترویج فرهنگ وقف از مهمترین اهداف انتشار این کتاب است، که مقدمات تدوین و انتشار جلد دوم این کتاب نیز به عنوان میراثی ماندگار برای آینده گان تا پایان سالجاری فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام مشهوری تجلیل از واقفان و گسترش فرهنگ وقف به همراه افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی مختلف و برگزاری برنامه‌های فرهنگی ـ مذهبی در امامزاده‌ها و مکان‌های مقدس با هدف بهره‌برداری درست از این فضاهای معنوی از اقدامات اساسی و زیربنایی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته وقف برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مرمت مجموعه موقوفه حسینیه مجتهد اردبیلی خبر داد و گفت: 70 درصد موقوفات استان اردبیل با نیت عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس است.

حجت الاسلام مشهوری به وجود 123 امامزاده در اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سفارش ویژه ای به تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب های فرهنگی داشته و دارند که در این راستا اقدامات جدی صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل  در ادامه با تاکید بر نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف در جامعه تصریح کرد: اغلب مردم با احکام وقف به عنوان صدقه جاریه آشنا نیستند، از این رو نیازمند جهت دهی به نیات واقفان برای رفع معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه هستیم.

وی جلب اعتماد عمومی و عمل به نیات واقفان را دو اصل مهم در ترویج فرهنگ وقف دانست و گفت: مردم اردبیل با قدمت تاریخی و صبغه حسینی و و علوی که دارند، بایستی بیش از گذشته در زمینه وقف وارد عرصه شوند، چراکه این دیار همواره به ولایت مداری و غیرت دینی شهرت داشته است./935/پ203/س

ارسال نظرات