۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۳۸۲۸۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

شناخت و معرفی خطر انحراف از رسالت های امروز حوزه و روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ نائب رییس شورای استانی حوزه علمیه مازندران به نقش علما و روحانیت در شناسایی انحراف های احتمالی در جامعه اشاره کرد و گفت: شناخت و معرفی خطر انحراف یکی از رسالت های امروز حوزه و روحانیت است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز در آیین افتتاح و آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه استان که در مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) بهشهر برگزار شد، افزود: طلاب جوان ما اکنون با توجه به شرایط مختلف زمانی باید مراقبت کامل از گناه داشته باشند و با دقت در اعمال و رفتار خود، از امام صادق (ع) الگوپذیری داشته باشند.


وی با بیان این که حوزه های علمیه باید پرورش دهنده طلاب با استعداد و با روحیه انقلابی باشند، افزود: امروز نیازمند طلابی مهذب در حوزه هستیم.

 

نائب رییس شورای استانی حوزه علمیه مازندران ادامه داد: باید تلاش کنیم تا طلابی ممتاز از نظر اخلاقی تربیت کنیم و شاگردان مناسبی برای امام صادق (ع) باشیم.

 

امام جمعه بهشهر با تأکید براین که طلاب جوان با تهذیب نفس و دوری از گناه را در خود تقویت کنند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دارای حوزه های بالنده ای در مازندران هستیم و باید در رشد و بالندگی همه جانبه آن تلاش کنیم.


وی گفت: دشمن اکنون اعتقادات و ارزش های ما را نشانه رفته است و ما باید با تقویت دینداری خود، شیعه را به جهانیان بشناسانیم و شاگرد راستین امام صادق (ع) باشیم.


نمانیده مردم مازندران در  مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مراقبت از خود در برابر گناه باید در دستور کار همه ما قرار گیرد و بدانیم برخی از گناهان برای همه زمان ها است ولی برخی نیز تابع شرایط  است که باید براساس زمان وقوع تصمیم گیری شود.


حجت الاسلام والمسلمین جباری اضافه کرد: خداشناسی، خودشناسی، وظیفه شناسی و خطر شناسی از جمله مسائلی است که باید در جامعه رعایت شود و در این راستا خطر شناسی از مهم ترین عواملی است که طلاب باید با شناسایی خطر، در دوری گزیدن از آن تلاش کنند.


وی ادامه داد: حوزه های علمیه افتخار آفرین هستند و باید تقویت شوند و طلاب جوان در این افتخار آفرینی باید نقش عمده ای ایفا کنند.


امام جمعه بهشهر افزود: اکنون در شرایط فعلی باید خطر دشمن را در شرایط و زمان های مختلف بشناسیم و در برابر مبارزه دشمن علیه اعتقادات و ارزش ها بدرستی وارد شده و موضع گیری کنیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به گسترش روز افزون شبهات دینی در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت بهترین قشر برای پاسخگویی به شبهات و بدعت ها هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین جباری در ادامه سخنان خود همچنین به نقش علما و روحانیت در شناسایی انحراف های احتمالی در جامعه اشاره کرد و با بیان این که حوزه و روحانیت در صد سال اخیر همواره در برابر هر گونه انحراف ایستادگی کردند، ادامه داد: شناخت و معرفی خطر انحراف یکی از رسالت های امروز حوزه و روحانیت است.

 

نائب رییس شورای استانی حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود گفت: خوشبختانه حوزه های علمیه شهرستان بهشهر نیز از حوزه های تاثیر گذار هستند و مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) بهشهر به عنوان اولین حوزه علیمه شرق مازندران با تربیت طلاب و روحانیان نقش بسزایی در پرورش روحانیت ایفا کرد ه است./950/پ202/ب

ارسال نظرات