۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۳۹۳۳۰
همزمان با دهه کرامت؛

روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان همزمان با دهه کرامت در سراسر ایران برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام شوزب شيري، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قم

حجت‌الاسلام شوزب شیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با حضور خبرنگاران، از برگزاری روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان، اول مهرماه در سراسر کشور خبر داد و گفت: روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان از سال آینده در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت می‌شود.

 وی در ادامه با اشاره به تخریب قبر مطهر امامزاده یحیی در لیبی از سوی وهابیان افراطی، قصد وهابیت در این تخریب را خطرناک ارزیابی کرد و افزود: ایرانیان افزون بر این‌که مکتب اهل بیت‌(ع) را پذیرفته‌اند، پناهگاهی برای فرزندان اهل بیت‌(ع) شدند و هرگز اجازه نمی‌دهند غبار غربت بر چهره آن بزرگواران بماند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این‌که امامزادگان واجب التعظیم هستند، افزود: نزدیک به 10 هزار امامزاده در سراسر کشور و 444 امامزاده در قم، ستارگان زمین هستند که سبب ایجاد امنیت اعتقادی می‌شوند، مزارشان آرامبخش دل‌هاست و مردم با هر گرایشی، پناهی جز این امامزادگان بزرگوار ندارند.

 

وی یادآور شد: مراسم ویژه روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان همزمان با سراسر کشور در استان قم و در بارگاه مطهر امامزادگان سیدعلی، علی بن جعفر، جعفر شهید، موسی مبرقع، معصوم، احمد قاسم، زینب خاتون، هاشم کهک و چند امامزاده دیگر برگزار و مزار آن بزرگواران، غبارروبی می‌شود.

 

مراسم غبارروبی امامزاده سیدعلی با حضور آیت‌الله گرامی

 

حجت‌الاسلام شوزب شیری خاطرنشان کرد: مراسم غبارروبی امامزاده سیدعلی واقع در خیابان 15 خرداد قم، شنبه اول مهرماه با حضور آیت‌الله محمدعلی گرامی قمی از اساتید خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم برگزار می‌شود و همچنین در این امامزاده، جمعه شب نیز مراسم ویژه‌ای برگزار خواهد شد.

 

وی همچنین از مراسم غبارروبی امامزاده موسی مبرقع با حضور خدام امامزادگان خبر داد و یادآور شد: مراسم ویژه بزرگداشت امامزاده سیدعلی، جمعه شب و از ساعت 20 با سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر نقویان از استادان حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود که 500 تا 600 روحانی در این مراسم حضور خواهند داشت. /920/پ202/ن

ارسال نظرات