۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۱۳۹۷۷۶

مراسم آغاز سومین سال دوره تربیت مربی احکام برگزار شد

خبرگزاری رسا – سومین سال تحصیلی دوره تربیت مربی احکام طی مراسمی با حضور دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه برگزار شد.
حجت الاسلام فلاح زاده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شب گذشته مراسم آغاز سومین سال تحصیلی دوره تربیت مربی احکام در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم آیت‌الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: افرادی که در این دوره‌ها تربیت شده‌اند می‌توانند مسأله گفتن را در منبرهایشان زنده کنند و در هر منبر خود پنج دقیقه را به احکام اختصاص دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: روش گفتن احکام نیز بسیار مهم است و گاهی مسأله‌گوهای گذشته از لفظ‌های چندان مناسبی استفاده نمی‌کردند.

آیت‌الله استادی در ادامه بر برگزاری دوره‌ تربیت معلم تأکید کرد و بیان داشت: برگزاری این دوره‌ها می‌تواند مسأله‌ گفتن را در میان روحانیون ترویج کند.

‌بر اساس این گزارش در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح‌زاده در این مراسم گفت: احکام و فقه اسلامی بخشی از معارف دینی ما است و دوره تربیت مربی احکام سعی بر پوشاندن کاستی‌های بخش احکام دارد.

وی اظهار داشت: دروس این دوره پس از نماز مغرب و عشا تشکیل می‌شود، همچنین روش‌ پاسخگویی و بیان عملی احکام، نکات فقهی، آشنایی با عروه و استفاده ازکتب فقهی و مشاوره فقهی بخشی از دروسی است که در این دوره تدریس می‌شود.

حجت‌الاسلام فلاح‌زاده با اشاره به برنامه‌های برگزار شده در دوره تربیت مربی احکام، ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای نیروهای انتظامی، آموزش احکام به زوج‌های جوان، برگزاری دوره‌های آموزشی برای مبلغان سازمان اوقاف بخشی از دوره‌های برگزار شده است.

وی تصریح کرد: کاری که در این دوره انجام شده سابقه نداشته است و در این زمینه کاستی‌هایی وجود داشته است.

این استاد حوزه به ضعف‌های موجود در این دوره اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم متون درسی مناسبی برای دوره تربیت مربی احکام تدوین شود و به دلیل تازه بودن کار، کاستی‌هایی در این زمینه وجود داشته است./914/پ202/ن
ارسال نظرات