۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۵۱۹۰۴

دیدار استادان معماری اسلامی دانشگاه شهید بهشتی با رییس جامعةالمصطفی

خبرگزاری رسا ـ در دیدار شماری از استادان معماری اسلامی دانشگاه شهید بهشتی با رییس المصطفی، حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی بر گسترش معماری ایرانی، اسلامی در جهان تأکید کرد.
حجت الاسلام‌والمسلمين عليرضا اعرافي رييس جامعه المصطفي العالميه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعة‌المصطفی، در این دیدار رییس جامعةالمصطفی، ضمن معرفی جامعة‌المصطفی و برخی از دستاوردها،‌ اهداف و چشم‌انداز‌های آن، گفت: جامعة‌المصطفی نهادی حوزوی، علمی و تربیتی است که فعالیت‌های گسترده علمی، آموزشی و پژوهشی در داخل و خارج کشور دارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به تعامل جامعةالمصطفی با مراکز متعدد، خاطرنشان ساخت: جامعةالمصطفی به دنبال اجرای الگو و مدل ساختمانی الهام گرفته از معماری اسلامی برای نمایندگی‌هایش در خارج کشور است.
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی، با تأکید بر لزوم توجه به شاخصه‌های اسلامی در معماری نمایندگی‌های المصطفی در خارج کشور، گفت: شیوه معماری نمایندگی‌‌های المصطفی باید برگرفته از معماری اسلامی با شاخصه‌‌های اسلامی و بیانگر روح تمدن اسلامی، عنصر ایرانی و بین‌المللی باشد و نگاه حوزوی نیز در آن دیده شود.
در پایان این دیدار، استادان معماری دانشگاه شهید بهشتی بر اشاعه فرهنگ معماری ایرانی، اسلامی در سراسر جهان تأکید کردند./907/د102/پ
ارسال نظرات