۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۵۳۰۸۶
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

شیوه تربیتی اهل بیت مطابق با حقایق و شرایط روزگار است

خبرگزاری رسا - تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه، گفت: شیوه تربیتی اهل بیت(ع)، مطابقت با حقایق و شرایط روزگار و شناخت واقعیات اجتماعی است.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي امام جمعه قم و توليت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم در دیدار نمایندگان وزارت آموزش و پرورش و اعضای شورای آموزش و پرورش گفت: تعلیم و تربیت باید مطابق با فرهنگ اهل بیت(ع) در شناخت حقایق و واقعیات زندگی باشد و اگر با این شیوه به تربیت فرزندانمان بپردازیم آنان برای زندگی در عرصه های اجتماعی آمادگی لازم را کسب می کنند.

خطیب جمعه قم بیان داشت: عدم شناخت زمان و حقایق موجب گمراهی می شود همان گونه که عدم شناخت حقایق و واقعیات، زمینه انحراف مردم در زمان اهل بیت(ع) شد و اجحاف و ظلم فراوانی در حق خاندان رسول الله به ویژه در صحنه کربلا روا داشتند.

وی با بیان حرکت انقلابی سید الشهدا(ع) در آگاهی بخشی به مردم یادآور شد: حرکت جدی، مخلصانه و انقلابی سید الشهدا با تحمل هتک حرمت ها تا نثار خون آن حضرت، جریان بزرگ تربیتی در تاریخ اسلام رقم زد که تا امروز نیز زمینه بیداری در جهان اسلام است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: جامعه بشری در زمان بنی امیه به دلیل نا آگاهی و نشناختن حقایق تا جایی پیش رفتند که از خاندان اهل بیت(ع) اسیر گرفتند و از هر گونه اهانت به ساحت آنان شرمگین نشدند.

وی رسالت مهم آموزش و پرورش را تربیت و فرهنگ سازی برشمرد و عنوان کرد: اگر در جامعه فرهنگ دینی و اسلامی تبیین نشود جریان معکوسی به منظور از میان بردن ارزش‌ها حاکم می شود از این رو تاکیدات فراوانی بر افزایش بودجه های فرهنگی و توجه به پتانسیل های دینی به ویژه بهره گیری از ظرفیت های حوزه های علمیه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اعتدال، میانه روی و نگاه منطقی اسلام به ابعاد روحی، روانی و جسمی انسان گفت: یکی از نیازهای مهم انسان توجه به غم و شادی به میزان عقلانی و منطقی است که متاسفانه بسیاری از افراد با افراط و تفریط نگاه منطقی اسلام به رویدادهای مهم اجتماعی را نادیده می گیرند.

وی افزود: شادی کردن در روزهای عزاداری و چله نشینی در اعیاد برای فرد مسلمان جایز نیست و باید حرمت ها در اعیاد و عزاداری‌ها رعایت شود زیرا انسان در زندگی به غم و شادی به یک میزان نیازمند است و نباید با افراط و تفریط به روحیات و نیازهای خود لطمه بزند.

خطیب جمعه قم با بیان ترویج فرهنگ عدم شناخت واقعیات در میان جوانان ابراز کرد: متاسفانه شاهد ترویج فرهنگ نامناسبی در میان جوانان هستیم که می خواهد جوانان را نسبت به حقایق اجتماع دور کرده و از آنان انسانهایی راحت طلب بسازد که در این میان رسانه ها و خانواده ها نیز بی تاثیر نیستند.

وی در این باره توضیح داد: این روش تربیتی ناصحیح، جوانان را ضعیف، ناتوان و عاطفی بار می آورد که توان مقابله با مشکلات جامعه را ندارند و در مواجهه با اجتماع و مشکلات آن، مجبور به خشونت گرایی می شوند در حالی که رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص روش‌های تربیتی صحیح و تذکر لسانی به جای برخوردهای فیزیکی در جامعه هشدار داده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسؤولان به عنوان نمایندگان مردم باید در جهت فرهنگ سازی و توجه به ساختارهای تربیتی تلاش کنند و از همه منابع دینی و اسلامی در این زمینه بهره گیرند./926/پ202/پ

ارسال نظرات