۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۵۸۳۰۴
با همکاری حوزه علمیه و سازمان اوقاف؛

کنگره ملی امام صادق در کرمان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کنگره ملی امام صادق(ع) با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه، سازمان اوقاف و امورخیریه و صدا و سیمای مرکز کرمان برگزار شد.
; کنگره ملي امام صادق(ع)

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان کنگره ملی امام صادق(ع) عصر روز گذشته در مصلای امام علی(ع) کرمان با حضور نماینده ولی فقیه در استان کرمان و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد.
حجت الاسلام محمدرضا عرب زاده معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمی کرمان و دبیر علمی این کنگره گفت: هدف اصلی برگزاری این کنگره بازشناسی شخصیت امام صادق(ع) و جلب توجه فرهیختگان جامعه کرمان به ابعاد شخصیتی این امام بزرگوار بود.
وی ادامه داد: موفقیت این کنگره بیش از حد انتظار ما بود زیرا با توجه به این که برگزاری کنگره همزمان با امتحانات نیم سال طلاب بود و اساتید در این زمان مشغله علمی فراوانی دارند استقبال خوبی از کنگره به عمل آمد که 25 مقاله به دبیر خانه کنگره ارسال شد.
دبیر علمی کنگره امام صادق استان کرمان گفت: از بین 25 مقاله 12 عدد از آنها توسط اساتید و بقیه به قلم طلاب نگاشته شده اند که همه از عنوان های خوبی برخوردار بودند.
معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه کرمان گفت: مقالات پس از حذف نام نگارنده از عنوان مقاله زیر نظر دو استاد ارزیابی شده و همچنین با توجه به دقت نظر اساتید ارزیاب شرکت کنندگان نمرات خوبی را کسب کرده اند.
وی با اعلام عرضه مقالات ارائه شده در آینده گفت: سعی بر آن داریم برای عرضه مقالات ارسال شده به کنگره نشریه علمی حوزه علمیه تشکیل شده و تلاش های طلاب و اساتید در معرض دید دیگر طلاب و اساتید قرار بگیرد.
حجت الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این مراسم ضمن تشکر از برگزار کنندگان این کنگره به ارتقای سطح کیفی و افزایش کنگره های علمی جهت شناخت ابعاد وجودی و شخصیتی اولیای الهی تأکید کردند.
وی افزود: در زمان حکومت پهلوی قرآن چاپ و مورد عرضه قرار می گرفت ولی اجرا نمی شد اما به برکت نظام جمهوری اسلامی که به هدف اجرا احکام الهی پایه گذاری شد تا حدودی به احکام قرآن عمل شد اما در جامعه ما باید به این کتاب مقدس اهمیت بیشتری داده شود فقط صرف تیمم و تبرک در مراسم های عقد و عروسی و امثال اینها استفاده نشود.
وی با بیان حالات برخی علما در ارتباط با قرآن و ختم و تلاوت روزانه گفت: امام راحل ما به قرآن اهمیت زیادی قائل بودند و مکرر به تلاوت این کتاب آسمانی می پرداختند و از سوی مسؤولان بیش از سایر مردم باید به تلاوت و خود قرآن اهمیت داده شود زیرا هرکس که برخورد بیشتری با جامعه و دنیای اطراف خود دارد نیاز وی به قرآن به مراتب بیشتر است.
وی گفت: اگر جوانان ما انس به قرآن را در خود افزایش دهند دشمن نمی تواند بر ما سلطه کند.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با اشاره به حفظ وحدت مسؤولان که از رهنمودهای امام خامنه ای است، اظهار داشت: این یک شعار قرآنی است که خداوند در کتاب قرآن امر کرده که به خود را به ریسمان الهی متصل کنیم و ایجاد تفرقه نکنیم.
وی افزود: یکی از تأکیدات قرآن اطاعت و فرمانبرداری از خدا و رسول و اولیای امر است که در زمان غیبت امام زمان ولی امر مسلمین همان ولایت فقیه است که در حوادث اخیر بین دولت و مجلس و همچنین فتنه 88 برکات نظام ولایت فقیه را دیدیم اگر این هجمه ها به کشوری دیگر وارد می شد از هم پاشیده می شد که به خواست خدا بلا رفع شد.
 
 
گفتنی است، در پایان این مراسم از تمامی مقاله نویسان تقدیر و به برگزیدگان جوایزی اهدا شد./970/پ202/س

ارسال نظرات