۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۶۰۳۰۶

اهداء بیش از 30 هزار جلد کتاب به کاروان صبا در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان بیان داشت: کاروان کتابخانه صبا در طول سفر به استان خوزستان بیش از 30 هزار جلد کتاب دریافت و آنان را به 3 کتابخانه روستایی استان اهداء کرد.
لفته منصوري مدير كل كتابخانه هاي عمومي خوزستان

لفته منصوری، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حضور سومین کاروان کتابخانه صبا در استان خوزستان از هشتم اسفند ماه اظهار داشت: این کاروان برای دریافت کتاب های اهدایی مردم راهی خوزستان شد.

وی با بیان این که کاروان صبا در خوزستان فعالیت زنده خود را به صورت رسمی از نهم اسفند ماه آغاز کرد، گفت: حضور کاروان کتابخانه صبا در استان خوزستان از بهترین و موفقترین سفرهای این کاروان بود و دستاوردهای فرهنگی بسیار زیادی را به همراه داشت.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان هدف از راه اندازی طرح کتابخانه صبا را ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و جذب خیرین کتابخانه ساز و اهدا کنندگان کتاب عنوان کرد و افزود: این طرح به همت گروه اجتماعی شبکه یک سیما و با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور اجرا شد.  

منصوری با اشاره به شرایط کنونی بر اهمیت ضرورت مطالعه برای نسل جوان اشاره کرد و گفت: کاروان کتابخانه صبا با حضور در نقاط مختلف، کتاب های اهدایی مردم را جمع آوری و در نهایت با جمع کردن این کتب، در یکی از روستاهای محروم استان، یک باب کتابخانه افتتاح می شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان به استقبال خوب شهرستان ها از کاروان صبا اشاره کرد و گفت: این کاروان در شهرستانهای اندیمشک، دزفول، گتوند، شوش، شوشتر، باغملک، آبادان، خرمشهر، اهواز و سوسنگرد توقف و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

منصوری با اشاره به حضور کاروان کتابخانه صبا در شهرستان های مختلف استان اظهار داشت: در این برنامه علاوه بر اهداء کتاب توسط عموم مردم به کاروان کتابخانه صبا، آداب و رسوم و فرهنگ بومی هر شهرستان، غذاهای سنتی، میراث فرهنگی و نقاط دیدنی به عموم مردم ایران معرفی شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان با بیان این که 3 باب کتابخانه در مسیر کاروان کتابخانه صبا افتتاح شد، اظهار داشت: این کتابخانه ها در روستاهای واجل از توابع بخش صیدون شهرستان باغملک، روستای سادات از توابع شهرستان آبادان و روستای بردیه از توابع شهرستان دشت آزادگان قرار داشتند و کتاب های آنان از کتاب های اهدایی مردم تأمین شد.

منصوری در پایان گفت: این کاروان در طول سفر به استان خوزستان بیش از 30 هزار جلد کتاب دریافت و آنان را به 3 کتابخانه روستایی استان اهداء کرد./9464/ت302/ق

ارسال نظرات