۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۶۰۶۶۶

اعزام بیش از 8 هزار زائر آذربایجانی به عتبات عالیات

خبرگزاری رسا ـ مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی گفت: همزمان با تعطیلات نوروزی هشت هزار و 954 زائر از استان آذربایجان شرقی به عتبات عالیات اعزام می شوند.
مکه

حجت الاسلام رسول مشهوری، مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: هشت هزار و 954 زائر از استان آذربایجان شرقی در قالب 242 گروه 37 نفری تا 25 اردیبهشت به کربلا، نجف و دیگر عتبات عالیات عراق مشرف می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه سفرهای نوروزی عتبات از 24 اسفند آغاز شده است، افزود: در یازده ماه سال گذشته نیز 36 هزار زائر به صورت زمینی و هوایی به عتبات عالیات عراق سفر کرده اند.

 

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی در ادامه از کلیه کسانی که دارای فیش 10 میلیون ریالی تا بیستم آبان سال 84 هستند، خواست برای نام نویسی به کاروان های حج تمتع امسال استان مراجعه کنند و گفت: اسامی مدیران کاروان ها به همراه هزینه های مربوطه نیز در بیست و هفتم فروردین در جراید کثیرالانتشار استانی و در سایت اینترنتی این سازمان به آدرس www.hajazs.ir اطلاع رسانی خواهد شد.

 

وی با اشاره به این‌که نام نویسی در کاروان های حج تمتع از هشت صبح روز پنج شنبه بیست و نهم فروردین انجام می شود، خاطرنشان کرد: گذرنامه واجدان شرایط تشرف حداقل باید دارای اعتبار تا بیستم فروردین سال آینده باشد.

 

حجت الاسلام مشهوری از کسانی که فاقد گذرنامه هستند و یا اعتبار گذرنامه آنان پایان پذیرفته خواست نسبت به دریافت و یا تمدید مهلت گذرنامه خود (به صورت انفرادی) در فرصت مناسب اقدام کنند و اضافه کرد: مهلت ثبت نام و مراجعه به کاروان ها از تاریخ یاد شده یک هفته اعلام شده است.

 

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: جمعی از دانش آموزان پسر استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی عصر روز گذشته از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز به مقصد عربستان برای انجام اعمال حج عمره مفرده اعزام شدند.

 

وی گفت: این کاروان در قالب حج دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران با حضور 73 دانش آموز از آذربایجان شرقی و 40 دانش آموز از آذربایجان غربی به همراه شش مربی پرورشی به سفر حج اعزام شدند، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکنون دانش آموزان دختر در هفت دوره و دانش آموزان پسر با احتساب این کاروان در 11دوره به این سفر معنوی اعزام شده اند./935/د102/ب

ارسال نظرات