۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۶۷۱۰۵
دبیر علمی سومین جشنواره علامه حلی استان تهران تشریح کرد؛

گزارش سومین جشنواره علامه حلی استان تهران

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی سومین جشنواره علامه حلی استان تهران کل آثار ارسال شده به جشنواره را 1200 اثر عنوان کرد و گفت: از این مجموع، حدود 550 اثر متعلق به خواهران و حدود 650 اثر متعلق به برادران است.
گزارش سومین جشنواره علامه حلی استان تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی اکبر رضایی، دبیر علمی سومین جشنواره علامه حلی استان تهران صبح امروز پنج شنبه بیست و ششم اردیبهشت ماه در همایش تقدیر از برترین آثار پژوهشی طلاب جوان استان تهران در مجتمع فرهنگی غدیر کل آثار ارسال شده به جشنواره را 1200 اثر عنوان کرد و بیان داشت: از این مجموع، حدود 550 اثر متعلق به خواهران وحدود 650 اثر متعلق به برادران است.

وی با بیان این‌که 34 مدرسه از خواهران و 33 مدرسه از برداران در این جشنواره شرکت کرده‌اند، ابراز داشت: هفده نفر از برادران و هفده نفر از خواهران به‌عنوان نفرات برتر جشنواره انتخاب شدند.

دبیر علمی سومین جشنواره علامه حلی استان تهران ابراز داشت: در بخش برادران بیشترین آثار رسیده مربوط به گرایش اخلاق و تربیت 120، موضوع کلام 90، تاریخ اسلام 65 اثر و در بخش خواهران بیشترین آثار رسیده مربوط به موضوع اخلاق و تربیت 158، در حوزه علوم انسانی مرتبط با بحث‌های حوزوی 120 و در موضوع فقه حدود 70 اثر بوده است.

حجت‌الاسلام رضایی ابراز داشت: برای این‌که طلاب پایه‌های اول تا سوم هم بتوانند در این جشنواره شرکت کنند، تحقیقات کلاسی عنوان شد که 90 اثر در این بخش به دبیرخانه جشنواه رسیده است و 15 اثر آن به‌صورت مدرسه‌ای انتخاب شده است.

وی با بیان این‌که اگر کسی نتواند پژوهش انجام دهد و با مفهوم و فرهنگ آن آشنا نباشد آینده را از دست می‌دهد، اظهار داشت: اگر امروز بخواهیم پژوهش کنیم، باید با روش‌های نوین آن آشنا و خود را بر آن منطبق کنیم.

دبیر علمی سومین جشنواره علامه حلی استان تهران افزود: حجت‌الاسلام قرائتی می‌گفت اگر هرکدام از ما هر روز یک صفحه بنویسیم، در پایان سال 365 صفحه می‌شود که البته باید روش پژوهش را هم یاد بگیریم.

حجت‌الاسلام رضایی در پایان سخنان خود بیان داشت: برای ارائه آثار قوی‌تر در جشنواره آینده، در هر مدرسه یک یا چند استاد مستقر شوند و بر آثاری که طلاب مشغول تدوین آن هستند، نظارت کنند./956/ پ202/ن

ارسال نظرات