۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۷۶۷۷۵
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران منطقه پنج خبر داد؛

ایجاد شهرک پژوهشی حوزه علمیه خواهران منطقه پنج

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران منطقه پنج از ایجاد شهرک پژوهشی حوزه علمیه خواهران منطقه پنج خبر داد و گفت: این طرح از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران به منظور استفاده از توان و انگیزه علمی بانوان فرهیخته و تحصیلکرده حوزوی و با هدف ایجاد محیطی گسترده ارائه شد که مقدمات اجرای آن نیز آغاز شده است.
خواهران طلبه

خانم اردشیری، معاون پژوهش منطقه پنج حوزه علمیه خواهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، تشکیل شورای علمی پژوهشی مازندران را یکی از مهم ترین این معاونت اعلام کرد و گفت: نخستین شورای علمی پژوهشی کشور در مازندران تشکیل شد که در سال گذشته نه جلسه در این خصوص برگزار شد که 217 مصوبه در این جلسات به تصویب رسیده است.

 

تشکیل شورای علمی پژوهشی منطقه پنج

وی همچنین افزود: شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران گلستان نیز مهر ماه سال 90 تشکیل شد که در سال گذشته با برگزاری هشت جلسه 245 مصوبه داشته است.

 

خانم اردشیری همچنین از تشکیل کمیسیون پایان نامه های سه استان مازندران، گیلان و گلستان مهر ماه سال گذشته خبر داد و افزود: این کمیسیون برای رسیدگی به امور پایان نامه های سطح سه استان های شمالی تشکیل شده است که تاکنون هفت جلسه داشته که تاکنون 28 مصوبه داشته و دو جلسه دفاعیه سطح سه در رشته های فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآنی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کرده است.

 

معاون پژوهش منطقه پنج حوزه علمیه خواهران در ادامه سخنان خود گفت: در خصوص تحقیق پایانی طلاب سطح دو نیز تاکنون 155 موضوع در مازندران و 194 موضوع در گلستان تصویب شده است.

 

وی به برنامه های معاونت پژوهش مدیریت منطقه پنج حوزه علمیه خواهران در زمینه ارتقاء پژوهش غیر درسی طلاب اشاره کرد و با بیان این که برگزاری فراخوان پژوهشی رشد دو  که منطقه پنج رتبه دوم را کسب کرد، برگزاری رشد سه  که در مازندران 54 گروه و گلستان 32 گروه شرکت کردند و همچنین شرکت طلاب در جشنواره علامه حلی، فارابی، بانوی کرامت، چهارمین همایش کتاب سال، همایش منطقه ای اسوه کرامت، همایش ملی سبک زندگی اسلامی  مؤسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) از جمله این اقدامات صورت گرفته است.

 

تشکیل کانون پژوهشی طلاب سطح دو، سه و فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران منطقه پنج 

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران منطقه پنج از تشکیل کانون پژوهشی طلاب سطح دو، سه و فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران در استان های مازندران و گلستان خبر داد و گفت: در حال حاضر چهار کانون در مازندران و سه کانون نیز در استان گلستان فعال هستند.

 

خانم اردشیری همچنین به تشکیل دو انجمن پژوهشی در منطقه پنج اشاره کرد و گفت: در این انجمن طلاب سطح سه  مازندران و گلستان مشغول فعالیت هستند.

 

فعالیت 40 هسته پژوهشی حوزه علمیه خواهران در استان های مازندران و گلستان

وی با بیان این که در حاضر 40 هسته پژوهشی در مدیریت منطقه پنج حوزه علمیه خواهران مشغول به فعالیت هستند، گفت: از این تعداد 27 مورد در استان مازندران و مابقی در گلستان به فعالیت های پژوهشی مبادرت می کنند.

 

معاون پژوهش مدیریت منطقه پنج حوزه علمیه خواهران ادامه داد: از این هسته های پژوهشی در جهت توان افزایی، مقالات و کتب در موضوعات مختلف تدوین و به مرکز ارسال کردند که مورد حمایت و مساعدت مالی قرار گرفت.

 

تدوین کتابچه های قرآنی با همکاری طلاب پژوهشگر

خانم اردشیری در ادامه سخنان خود از تدوین کتابچه های قرآنی با همکاری طلاب خواهر پژوهشگر در استان های گلستان و مازندران خبر داد و گفت: هفت نفر از پژوهشگران قرآنی از گلستان و هشت نفر نیز از مازندران هستند که در مراحل نهایی قرار دارد و مورد حمایت هم قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: همچنین تدوین ویژه نامه تخصصی قرآنی در دست اقدام است که مجوز آن از طریق مرکز به مازندران داده شده و مقدمات کار انجام گرفته و اعضای هیأت تحریریه مشغول تدوین آن هستند.

 

معاون پژوهش مدیریت منطقه پنج حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: نصب و آموزش کاوش و ارتقاء آن، بازدید از همه مدارس مازندران جهت ارزیابی عملکرد پژوهشی معاونان پژوهش و انجام نشست با آنها جهت رسیدگی به امور معاونان، برگزاری دوره آموزشی و مهارت افزایی روش تحقیق برای معاونان پژوهش و اساتید راهنما در دو استان مازندران و گلستان در دو مرحله، برگزاری و مهارت افزایی کتابداران دو استان، صدور کارت شناسایی برای همه معاونان پژوهش، اعضای کانون، انجمن و هسته پژوهشی، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در سه مدرسه با موضوعات قرآنی، برگزاری همایش ها، نشستها و هم اندیشی علمی پژوهشی، نمایشگاه پژوهشیار دیگر اقدامات معاونت پژوهش منطقه پنج است.

 

ایجاد شهرک پژوهشی حوزه علمیه خواهران منطقه پنج 

خانم اردشیری در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از ایجاد شهرک پژوهشی حوزه علمیه خواهران منطقه پنج خبر داد و گفت: این طرح از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران به منظور استفاده از توان و انگیزه علمی بانوان فرهیخته و تحصیلکرده حوزوی و با هدف ایجاد محیطی گسترده ارائه شد که مقدمات اجرای آن نیز آغاز شده است و در این طرح همه ساختارها، ساز و کارها و امکانات جهت به فعلیت رساندن و بهره برداری از توان و قابلیت های پژوهشی طلاب است./950/ت302/ب

ارسال نظرات