۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۲۹۶
معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مازندران:

رعایت زی طلبگی مهم ترین رسالت طلاب است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه مازندران رعایت و حفظ زی طلبگی را نخستین وظیفه مهم مبلغ در عرصه اخلاقی اعلام کرد و افزود: یک طلبه و روحانی تجسم پیامبران الهی، ائمه اطهار(ع)، علما و فقهای دین است و نباید به گونه ای زندگی کند که نگاه مردم نسبت به آن بزرگان تغییر کند.
حجت الاسلام خوباني، معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با بیان این که انبیا و اولیای الهی با تبلیغ دین و ارزش‌های دینی هدایت و سعادت انسان را به ارمغان آوردند، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی اقتضا می‌کند این جایگاه ارزشمند و مهم انبیای الهی حفظ و در جهت تبلیغ دین و دعوت مردم تلاش شود.

 

وی با اشاره به این که انبیا و اولیای الهی با تبلیغ دین و ارزش‌های دینی هدایت و سعادت انسان را به ارمغان آوردند، خاطرنشان کرد: امروز نیز تبلیغ دین اسلام به منزله قرار گرفتن در جایگاه رفیع انبیای الهی در جهت تبلیغ دین و نشر آن است. 

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که رسالت مکتب اسلام جهانی است، ادامه داد: در دین مبین اسلام تبلیغ از جایگاه بسیار ارزشمندی برخوردار است و در کلام الهی مهم ترین وظیفه انبیا تبلیغ بیان شده است.

 

وی با بیان این که در پرتو تبلیغ دین، فطرت سعادت‌خواه بشر، بیدار شده و معارف و ارزش‌های دینی در سراسر عالم گسترش می‌یابد، خاطرنشان کرد: تبلیغ دین اسلام، تبلیغ فرامین الهی و دعوت به سوی خدا است و دعوت به سوی فلاح و رستگاری جوامع اسلامی است.

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که امروز دشمنان با ایجاد بحران‌های فرهنگی درصدد تهی کردن معنویت هستند، افزود: تبلیغ دین و ارزش‌های نشأت گرفته از آن برای مقابله با این بحران‌ها ضرورت مهمی دارد.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه مازندران بر ضرورت بهره‌گیری از ابزار و شیوه‌های مناسب تبلیغی در بیان معارف دینی تأکید کرد و گفت: متناسب نبودن ابزار تبلیغی مبلغ در بیشتر موارد سبب ناکارآمدی می شود.

 

وی در ادامه سخنان خود با مهم ارزیابی کردن وظیفه تبلیغی روحانیان، رعایت زی طلبگی را نخستین وظیفه مهم مبلغ در عرصه اخلاقی اعلام کرد و افزود: یک طلبه و روحانی تجسم پیامبران الهی، ائمه اطهار(ع)، علما و فقهای دین است و نباید به گونه ای زندگی کند که نگاه مردم نسبت به آن بزرگان تغییر کند.

 

حجت الاسلام خوبانی، تبلیغ عملی را از دیگر وظیفه تبلیغی مبلغان دینی دانست و گفت: مبلغ باید سراج منیر باشد و باید زندگی، اخلاق و رفتار خانواده و تربیت فرزندان او به گونه ای باشد که وقتی مردم با آنها روبه‌رو می شوند به سوی خداوند متعال گرایش پیدا کنند.

 

وی با بیان این که رعایت عزت نفس سومین رسالت یک مبلغ در عرصه اخلاقی است، تصریح کرد: طلبه و روحانی نباید تنها به مسائل مادی دل ببندد و همواره بر رعایت عزت نفس تأکید و توجه داشته باشد.

 

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه مازندران، آراستگی ظاهری را پنجمین وظیفه مهم مبلغان دینی در بخش اخلاقی عنوان کرد و بیان داشت: یک مبلغ باید همیشه لباسی منظم و معطر بر تن کند تا مردم از ارتباط و معاشرت با او لذت ببرند و همین مسأله در تأثیرگذاری پیام و اندرزهای دینی بسیار حائز اهمیت است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف تبلیغی روحانیان اشاره کرد و با بیان این که اقامه نماز جماعت در سه نوبت یکی از مهم ترین وظایف ابلاغی مبلغان است، گفت: مبلغان باید تلاش کنند تا برای اقامه نماز جماعت صبح بیشتر فرهنگ سازی کنند.

 

حجت الاسلام خوبانی همچنین با اشاره به گسترش روز افزون شبهات دینی در جامعه از سوی دشمنان اسلام و انقلاب بر ضرورت جلسات پاسخگویی به شبهات دینی از سوی مبلغان تأکید کرد و گفت: مبلغان امروز در خط مقدم مقابله با انحراف ها قرار دارند.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دشمنان به شدت مشغول تبلیغ انواع شبهات در جامعه دینی هستند، تصریح کرد: مبلغان دینی باید با تجهیز به سلاح علم و دانش پاسخگوی این شبهات باشند./950/ت302/س

ارسال نظرات