۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۸۲۷۹۷
نماینده خبرگان رهبری:

زائران حج ابراهیمی سفیران فرهنگی ایران هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که مناسک حج باید منجر به تحول فکری و باورهای دینی حجاج شود، گفت: زائران حج ابراهیمی سفیران فرهنگی شیعه و ایران اسلامی هستند.
آيت الله مجتهدشبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع زائران بیت الله الحرام استان با تأکید بر ابعاد فردی و اجتماعی مناسک حج اظهار داشت: مهم ترین ویژگی حج وحدت امت اسلامی حول محور کلمه در جهت مقابله با جهان کفر است.


وی با اشاره به ابعاد عبادی و معرفتی حج خاطرنشان کرد: مناسک حج باید منجر به تحول فکری و باورهای دینی حجاج شود، به عبارت دیگر معرفت به اسرار حج، راه حل بسیاری از مشکلات جهان اسلام است، از این رو متولیان امور حج باید از این فرصت ارزشمند برای حل مشکلات فردی و اجتماعی جهان اسلام بهره گیرند.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که زائران حج ابراهیمی سفیران فرهنگی شیعه و ایران اسلامی هستند، تصریح کرد: روحانیان کاروان های حج نیز در بیان فلسفه مناسک حج برای زائران رسالت خطیری بر عهده دارند، چراکه حضور در مراسم حجرا فرصتی مناسب برای ایجاد تحول درونی انسان است.


امام جمعه تبریز پرهیز از سلایق شخصی و سعه‌صدر را لازمه اجرای صحیح مناسک حج از سوی مدیران کاروان‌ها دانست و در ادامه با اشاره به ضرورت توجه زائران جنبه وحدت‌بخش مناسک اظهار داشت: تجلی وحدت مسلمانان در مناسک حج لرزه بر اندام دشمنان می‌اندازد، انتظار می رود؛ مراسم برائت از مشرکین باید باشکوه هرچه تمام برگزار شود.


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که نیازمند توجه بیش از پیش و عمیق به فلسفه وجودی حج هستیم، گفت: حجاج بیت الله الحرام بایستی در کسب معرفت و توجه به اسرار این فریضه الهی تلاش کنند، به عبارت دیگر معرفت به اسرار حج، راه حل مشکلات فردی و اجتماعی جهان اسلام و بهترین شیوه برای شکست توطئه های دشمنان است.


همچنین حجت الاسلام رسول مشهوری، مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی اظهار داشت: امسال دو هزار و 800 زایر از استان به مکه و مدینه مشرف می‌شوند، که زائران آذربایجان شرقی از اوایل مهر ماه امسال به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.


وی با بیان این‌که تمامی پروازها از فرودگاه های شهید مدنی تبریز صورت می گیرد، گفت: امسال افزون بر زائران استان آذربایجان شرقی، زائران استان زنجان نیز از این فرودگاه برای حضور مناسک حج عازم عربستان سعودی خواهند شد./935/پ202/س

ارسال نظرات