۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۸۵۷۹۵
اسلام هراسی در آفریقا؛

کشتار دانشجویان توسط گروه بوکوحرام

خبرگزاری رسا ـ ترس و ارعابی که توسط این چنین گروه های به ظاهر اسلام گرا در آفریقا به وجود آمده است، تنها منافع غرب را تامین می کند.
بوکوحرام در نيجريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در خبری گفت: شمار زیادی از دانشجویان یک کالج کشاورزی در شمال شرق نیجریه در حمله افراد مسلح کشته شدند. این دانشجویان کالج کشاورزی، در استان "یوب" هنگامی که در خوابگاه خود در خواب بودند، زیر رگبار گلوله پیکار جویان جان باختند.


به گزارش این شبکه به نقل از پلیس نیجریه؛ گروه "بوکو حرام" وابسته به القاعده، مظنون به دست داشتن در این کشتار است. بوکو حرام برای سرنگون کردن دولت نیجریه و به روی کار آوردن دولت دلخواهش می‌جنگد و بارها به مدارس استان یوب حمله برده است.


بی بی سی در ادامه افزود: منابع بیمارستانی تاکید کرده اند که در این حمله بیست و شش نفر کشته شده اند اما احتمال می‌رود که بر شمار قربانیان افزوده شود.


مولیما ایدی ماتو، رئیس کالج کشاورزی به بی بی سی گفت: احتمالا پنجاه نفر در این حمله کشته شده اند. ماموران امنیتی همچنان سرگرم بیرون آوردن اجساد دانشجویان هستند. یک سخنگوی نظامی استان یوب نیز گفته است: مهاجمین کلاس های درس را هم به آتش کشاندند.


قابل ذکر است در ماه ژوئن بوکو حرام به دو مدرسه در این منطقه حمله برد. در حمله به یک مدرسه در حومه مایدوگوری نیز دست کم 9 دانش آموز کشته شدند و در حمله به یک مدرسه دیگر در داماتورو سیزده دانش‌آموز و آموزگار جان باختند.


در ماه ژوئیه، در شهر مامودو، افراد مسلح بوکو حرام به خوابگاه چند دانشکده حمله بردند و دست کم 42 نفر را که اکثرا دانشجو بودند به قتل رساندند.


باید گفت ترس و ارعابی که توسط  گروه های این چنینی و به ظاهر اسلام گرا در آفریقا ایجاد شده است، تنها منافع سلطه جویان غربی را تامین می کند. منافعی که چیزی جز جلوگیری از نفوذ روز افزون اسلام در قلب مردم مستضعف و مظلوم آفریقا نمی باشد.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات