۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۸۷۴۸۹
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مردم هیچ‌گاه از مطالبه و پیگیری مشکلات خسته نشوند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که هیچ‌گاه نباید از مطالبه و پیگیری خسته شد، تصریح کرد: مردم روحیه مطالبه‌گری و درخواست خود از مسؤولان را با قوت حفظ کنند و لحظه‌ای از بیان مشکلات خسته نشوند؛ چرا که این پیگیری‌ها و مطالبات اثرگذار خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام در ديدار با مردم منطقه مشايخ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در بازدید از منطقه محروم مشایخ از نزدیک با مردم این روستاها دیدار کرد و به بررسی مشکلات و مطالبات مردمی پرداخت.
 
بنابر این گزارش، نبود راه مناسب و وضعیت اسفبار پل ارتباطی این روستا که با یک سیم بگسل طراحی شده بود یکی از مطالبات اصلی مردم جوزستان و سرلک به‌شمار می‌رفت که نماینده ولی فقیه در استان دستور بررسی و رفع مشکل جاده مردم را به مسؤولان ذیربط ارجاع داد.
امام جمعه شهرکرد در ادامه سفر خود به منطقه مشایخ میان مردم روستای دورک اناری و معدن حاضر شد و از نزدیک با مردم صحبت کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام در دیدار با مردم روستای معدن با تبریک اعیاد قربان و غدیر به بیان فضایل و برکات دهه امامت و ولایت پرداخت و اظهار داشت: در واقعه عظیم غدیر خم رسول خدا(ص) اسلام را بر همگان تمام کرد و شخصیتی الهی را به‌عنوان جانشینی بعد از خود به جامعه اسلامی معرفی کرد.
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که غدیرخم بزرگترین سرمایه برای مسلمانان است، تصریح کرد: در آن واقعه عظیم حجت و اسلام بر مسلمان تمام و راه حق و چراغ هدایت بر همگان معرفی و نعمت ولایت اهل بیت(ع) بر مسلمانان نازل شد.
امام جمعه شهرکرد محبت اهل بیت(ع) را راه نجات بشریت دانست و افزود: محبت اهل بیت(ع) در دنیا و آخرت بزرگ ترین نعمت و سرمایه برای مسلمانان است که به‌واسطه آن از آتش جهنم نجات خواهند یافت و به‌سوی نورانیت و کمال حرکت می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: اگر در دنیا دست در دست اهل بیت(ع) داشته باشیم به‌طور قطع در سرای آخرت نیز با آن‌ها محشور خواهیم شد و این وعده الهی است و هیچ تردیدی در آن وجود ندارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام غیبت امام زمان(عج) را نتیجه فاصله گرفتن از اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: امروز ما سیه بخت و بیچاره هستیم که امام زمان(عج) در میان ما حضور دارد اما توفیق زیارت او را نداریم.
رییس شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: دنیا پرستی، پیروی از هوای نفسانی و بی‌بصیرتی مهم‌ترین عوامل دور شدن ما از منبع انوار الهی هستند؛ راه رسیدن به امام زمان(عج) بسته نشده است، خدای متعال دستور فرموده که مسلمانان در زمان غیبت امام زمان به فقها و عالمان مراجعه کنند؛ چرا که یکی از راه‌های رسیدن به ائمه(ع) اطاعت و پیروی از فقها و عالمان است.
امام جمعه شهرکرد ولی فقیه را زمام‌دار امور مسلمین دانست و افزود: خداوند متعال در زمان غیبت حضرت ولی عصر(عج) ولایت فقیه را برای هدایت انسان‌ها به راه راست و الهی قرار داده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام همچنین با بیان این که نماینده ولی فقیه در کارهای اجرایی هیچ دخالتی ندارد، تصریح کرد: نماینده ولی فقیه مسؤولیت انجام امور اجرایی در استان را بر عهده ندارد و تنها بر کارها نظارت و پیگیری خواهد داشت.
وی با تأکید بر پیگیری و بررسی مطالبات مردم خاطرنشان کرد: ما مشکلات و مطالبات مردمی را به‌صورت کامل رصد و پیگیری خواهیم کرد و از مسؤولان خواستار رفع مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق محروم هستیم.
امام جمعه شهرکرد نبود خانه عالم در این روستا را یک خلأ فرهنگی دانست و افزود: با پیگیری و تلاش‌های مردمی زمینی برای ساخت خانه عالم اختصاص یابد و ما نیز در مراسم کلنگ‌زنی و اختصاص کمک مالی در ساخت آن حضور خواهیم داشت.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که هیچ‌گاه نباید از مطالبه و پیگیری خسته شد، تصریح کرد: شما روحیه مطالبه‌گری و درخواست خود را با قوت حفظ کنید و لحظه‌ای از بیان مشکلات خسته نشوید؛ چرا که این پیگیری‌ها و مطالبات اثرگذار خواهد بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام مسائل فرهنگی را لازمه ارتقا و پیشرفت دانست و گفت: متأسفانه در روستاها با معضلات فرهنگی بسیار زیادی مواجه هستیم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها نبود مسجد و خانه عالم به‌عنوان اصلی‌ترین محور کارهای فرهنگی است./9457/پ202/ج
ارسال نظرات