۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۰۰۸۹۵
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

دستاوردهای نظام اسلامی تنها در سایه ولایت فقیه حفظ می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: اگر به این باور رسیدیم که تنها در سایه ولایت فقیه است که به مملک آسیبی وارد نمی شود، به یقین همه داشته های نظام حفظ خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز با حضور در جمع جوانان هیئت یازهرا(س) شهرکرد، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع زائران حرم امام رضا(ع) که در روز نخست سال جدید صورت گرفت، خطاب به جوانان اظهار داشت: جوانان باید به صورت خودجوش کار فرهنگی کنند و با روحیه جهادی وارد عرصه فرهنگی شوند.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که حضور در مجالس اهل بیت(ع) برای آن است که عرصه ای فراهم شود که دیگر شام غریبان فاطمی و حسینی تکرار نشود، تصریح کرد: این جلسات باید به ما و به ویژه به جوانان روحیه ای ببخشد که به برکت آن روحیه، جامعه ای ساخته شود که دیگر دشمن نتواند زمینه شام غریبان دیگری را فراهم بیاورد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که مجالس اهل بیت(ع) باید ترسیم کننده راه باشد، خاطرنشان کرد: راه و مسیر انقلاب در سال جدید، با پیام نوروزی ولی امر مسلمین جهان در مدیریت جهادی ترسیم شده است که این مدیریت جهادی، وظیفه همگانی است و همه نسبت به تحقق آن، مؤظفند.
 
این مقام مسؤول اضافه کرد: منظور از مدیریت جهادی، حضور همگانی است یعنی همان روحیه ای که جامعه و کشور در دوران دفاع مقدس داشت.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که روحیه جهادی، روحیه حاکم بر دوران دفاع مقدس بود، ادامه داد: اگر قرار است همین روحیه نیز بر مدیریت امروز نظام حاکم باشد، نیازمند لوازمی است که در سایه درک آن لوازم، روحیه جهادی در جامعه نهادینه و محقق خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، درک شرایط جنگی را نخستین لازمه تحقق روحیه جهادی بیان کرد و افزود: اگر همه جامعه به این باور رسیدند که در شرایط جنگ هستیم، روحیه و مدیریت جهادی زنده خواهد ماند.
 
وی با بیان این که دومین لازمه تحقق روحیه جهادی، غافل نشدن از دشمن در هر شرایطی است، ابراز داشت: اگر دشمن را در مقابل خودمان دیدیم، روحیه جهادی جامعه را قوت بخشیده ایم؛ بدانید و آگاه باشید که امروز دشمن نه تنها پشت دروازه های شهر و نه در همه خانواده ها، بلکه در همه جیب های جوانان ما قرار دارد و لحظه به لحظه در حال تعقیب آن ها است.
 
رییس شورای استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، مقدس شماردن دفاع در برابر دشمن و هجمه بر او را سومین لازمه تحقق مدیریت و روحیه جهادی در جامعه بیان کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس، چنین روحیه ای بر رزمندگان حاکم بود که برای مبارزه و شهید شدن در راه اسلام، ارزش ویژه قائل بودند و به یقین اگر این نگاه، امروز نیز بر جامعه ما حاکم شود، عرصه جهادی محقق خواهد شد.
 
امام جمعه شهرکرد، همچنین ایمان عمیق بر راه و داشته های بومی را نیز از دیگر لوازم تحقق روحیه جهادی در جامعه بیان کرد و افزود: امروز جامعه و نظام ما، ثروتمندترین جامعه روی کره زمین است چرا که هم اسلام دارند و هم ارزش های اسلامی و هم انقلابی اسلامی و این سه مسئله بالاترین داشته ملت ایران است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که همه داشته های نظام تنها در سایه تمسک به ولایت و ولایت فقیه حفظ می شود، خاطرنشان کرد: اگر به این باور وجودی رسیدیم که تنها در سایه ولایت فقیه است که به مملک آسیبی وارد نمی شود، به یقین همه داشته های نظام حفظ خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که روحیه جهادی باید تحت یک مدیریت انجام گیرد، ابراز داشت: بدانید و آگاه باشید که مهم مدیریت جهادی است، نه حرکت جهادی؛ در دوران دفاع مقدس، همه با روحیه جهادی تحت فرماندهی کل قوا حرکت می کردند و این لازمه امروز جامعه ما است.
 
این مقام مسؤول، حفظ به هم پیوستگی، مطالبه درست و رصد کردن کامل امور را از ضرورت های امروز نسل جوان بیان کرد و گفت: مراقب باشیم ناخواسته توپ در دروازه خودی وارد نکنیم؛ گاهی غافل می شویم و خودمان را تضعیف می کنیم که باید نسبت به این امر، آگاه باشیم و با مطالبه درست و رصد کردن امور، در جهت تقویت نظام قدم برداریم.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، مطالبه کردن درست جوانان از مسؤولان، دستگاه ها، رسانه ها، هیأت مذهبی، سخنرانان و مداحان را از نیازهای امروز جامعه بیان کرد و گفت: امروز باید جوانان از کسانی که در حال مخدوش کردن عزت کشور در مذاکرات ژنو هستند، مطالبه کنند؛ اگر برخی از گزارش های رسیده از این توافق درست باشد، به یقین عزت کشور مخدوش شده است و این مسأله را باید مطالبه کرد.
 
وی در ادامه خطاب به جوانان با تأکید بر این که عمق بخشی به معنویت با سینه زدن و اشک تنها ریختن محقق نمی شود، خاطرنشان کرد: سینه زنی و اشک در هیأت زمانی مؤثر است که همراه با ولایت مداری محققانه باشد تا دیگر علی(ع) مظلوم نماند و در خانه فاطمه آتش نگیرد.
 
امام جمعه شهرکرد همچنین خطاب به سخنرانان مجالس مذهبی، خواستار بیان تاریخ تطبیقی شد یعنی وقایع عاشورا، مدینه و مظلومیت حضرت زهرا(س) باید به روز تطبیق داده شود و این از مطالبات مهم امروز جوانان است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان از حضور پرشور و فعال هیأت مذهبی در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در استان، تقدیر و تشکر کرد./9457/پ201/س
ارسال نظرات