۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۰۶۵۹۵
آیت الله اراکی:

علوم انسانی مهم ترین حوزه همکاری با جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علامه طباطبایی در راستای ایجاد زمینه های مناسب برای همکاری های علمی بین الملی دانشگاه علامه طباطبایی با دانشگاه های جهان اسلام و نیز بهره مندی از آرا و نظریات اندیشمندان علما در حوزه علوم دینی با آیت الله اراکی دیدار و گفتگو کرد.
آيت الله اراکي، دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله اراکی با تقدیر از رویکرد دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی در زمینه برقراری روابط و مناسبات علمی با دانشگاه های جهان اسلام،آمادگی این مجمع را در دستیابی به این اهداف اعلام کرد و گفت:این مهم در تعامل سازند استادان و نخبگان دانشگاه ها محقق خواهد شد و امیدواریم که با همکاری و همراهی این عزیزان شاهد گسترش این همکاری ها در سطح دانشگاه های جهان اسلام باشیم.

وی افزود: با توجه به موج بیداری اسلامی،اولین نیاز تئوری های اسلامی برخاسته از منابع دینی است که این اولین مطالبه امروز جوامع اسلامی به شمار می رود.

آیت الله اراکی در ادامه اظهار داشت: وجود کتاب «اقتصادنا»از شهید صدر در کتاب خانه های جریان افراطی وهابیت نشان می دهد که اندیشه ما قابل عرضه است و چون کتابی علمی است شیعه و سنی نمی شناسد.

دبیر کل مجمع گفت: آثار مرحوم شریعتی،شهید مطهری،آرا و اندیشه های امام خمینی (ره)مورد توجه عموم اندیشمندان است.بنابراین یکی از مهم ترین مرحله های دیپلماسی وحدت،حوزه دانش و اندیشه به ویژه در ساحت علوم انسانی است.همچنین مقام معظم رهبری مکرر انتظاراتی را از حوزه های علمیه به ویژه قم مطرح کرده اند.

وی در پایان ضمن ارایه پیشنهاد ایجاد ستاد گسترش همکاری ها گفت:زمینه های تقریب گاهی از حوزه بیشتر است و ما خواستار گسترش اندیشه تقریب در دانشگاه ها هستیم.

حسین سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی ضمن تاکید بر ایجاد زمینه های مناسب همکاری این دانشگاه با دانشگاه های جهان اسلام از سوی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و تعاملات بین المللی در این زمینه گفت:این دانشگاه با بهره مندی از اعضای هیات علمی مجرب و همچنین 2000دانشجوی دکتری، آمادگی تعامل و برقراری ارتباط نظام مند علمی با حوزه های علمیه و جلب مشارکت علمای حوزه درتدوین دروس اسلامی به خصوص در حوزه اندیشه سیاسی اسلام،اقتصاد اسلامی،فلسفه اسلامی را دارد.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی افزود: تعامل با دانشگاه های معتبر جهان اسلام و تبادل نظر و گفت و گو در آموخته های مورد بحث در راستای وحدت کشورهای اسلامی در دستور کار این دانشگاه قرار دارد که امیدواریم با همکاری های مشترک بتوانیم در این عرصه گام های موثری را شاهد باشیم./958/د102/ی

ارسال نظرات