۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۱۰۳۱۰
حجت‌الاسلام مفتح:

شبکه‌های ماهواره‌ای مورد حمایت آمریکا تروریست پرورند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تحریک عواطف و احساسات مذهبی به ویژه در شبکه‌های ماهواره‌ای با حمایت مالی و معنوی آمریکا و اسرائیل صورت می‌گیرد، گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای مورد حمایت آمریکا تروریست پرورند.
حجت الاسلام مفتح

حجت‌الاسلام محمدهادی مفتح، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به تبلیغات برخی شبکه‌های ماهواره‌ای که به مقدسات مسلمانان توهین می‌کنند، گفت: دارندگان این شبکه‌ها اگر ناآگاه نباشند، مزدورند چراکه ابرقدرتها آنها را حمایت مالی و معنوی می‌کنند.

وی هتک حرمت به مقدسات و تحریک عواطف و احساسات مسلمانان را به نفع اسرائیل و آمریکا دانست و اظهار داشت: همان گونه که آنها با شیعیان نجف، کربلا و لبنان مخالفند با سنی‌های فلوجه در عراق و حماس فلسطین هم دشمنی دارند و در ایجاد اختلاف سعی می‌کنند.

حجت‌الاسلام مفتح تعصبات مذهبی را مخالف بحث منطقی و استدلالی در فضای آرام علمی عنوان کرد و گفت: با اینکه آمریکا و اسرائیل در دین اشتراک ندارند ولی در مقابل اسلام با هم متحدند و از اختلاف فکری و درگیری شیعه و سنی سود می‌برند.

وی تروریست‌ها را به منافقین تشبیه کرد که در دهه اول انقلاب افراد بی‌گناه را به صورت دفعی و بدون داشتن صلاحیت قانونی ترور می‌کردند و افزود: این تهمتی ناپسند به اسلام است که به ارهاب و خشونت و ترور محکوم شود.

فرزند شهید مفتح مسلمانان را قربانی تروریسم دانست و هدف از اسلام هراسی غرب را از بین بردن جاذبه اسلام به ویژه شیعه برشمرد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و مقاومت گروه‌های شیعه در جنگ 33 روزه لبنان نوعی علاقه‌مندی به معارف اسلام و شیعه در بین ملت‌های مستضعف و آزادی‌خواه شکل گرفت که غرب تلاش دارد آنرا از بین ببرد.

حجت‌الاسلام مفتح به نقش مهم مسلمانان در میدان ندادن به افراد ناآگاه و مزدور اشاره کرد و تأکید کرد: جنایات داعش در راستای جنایات تروریسم در سوریه و منافقین در ایران است که مسلمانان با هوشیاری دست‌های پنهان این جریانات را شناسایی کنند.

وی در پایان با بیان اینکه ما امت پیامبر آخرالزمان به امید ظهور حضرت مهدی(عج) هستیم، گفت: ارتباط این حوادث با آخرالزمان و قیامت کبری به صورت قطعی کاری نادرست است و فقط خداوند متعال از حوادث مطلع است./908/ت302/ی

ارسال نظرات