۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۲۱۷۳۱۳
کارشناس انگلیسی:

شهروندان انگلیسی از خطرناک‌ترین تروریست‌های داعش هستند

خبرگزاری رسا ـ یک کارشناس انگلیسی متخصص در امور تروریسم با اشاره به لهجه انگلیسی تروریستی که سر خبرنگار آمریکایی را در مقابل دوربین برید اعلام کرد که خطرناک‎ترین جنگجویان داعش را شهروندان انگلیسی تشکیل می دهند.
تروريست داعش در حال اعدام خبرنگار آمريکايي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، یک کارشناس انگلیسی مختصص در امور تروریسم با اشاره به لهجه انگلیسی تروریستی که سر خبرنگار آمریکایی را از بدن جدا کرد اعلام کرد که شهروندان انگلیسی عضو گروه تکفیری داعش خطرناک ترین جنگجویان این گروه در عراق و سوریه هستند.
 شیراز ماهر، محقق ارشد مرکز بین المللی مطالعات افراط گرایی در کالج سلطنتی انگلیس با بیان این مطلب افزود: جنگجویان خارجی حاضر در سوریه برای رانندگی و کارهای کم اهمیت به این کشور نمی روند. آنها قصد دارند به طور کامل در جنگ شرکت کنند و در خط مقدم نبرد باشند.
این کارشناس امور تروریسم در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی.بی.سی. انگلیس خاطرنشان کرد که به همراه سایر همکارانش در حال تلاش برای شناسایی هویت تروریستی است که جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی را به قتل رساند.
دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس نیز همزمان با انتشار این خبر که قاتل خبرنگار آمریکایی احتمالا یکی از شهروندان انگلیسی عضو گروه تکفیری داعش است مجبور به لغو سفر خود و بازگشت به دفتر ریاست جمهوری در خیابان داونینگ استریت شهر لندن شد.
دیوید کامرون در هفته جاری و در مقاله ای که روزنامه ساندی تایمز آن را به چاپ رساند نوشته بود: اگر انگلیس اقدام موثری برای مهار داعش انجام ندهد این گروه آن چنان قدرتمند خواهد شد که می تواند در خیابان های انگلیس ما را هدف قرار دهد. 
گفته می شود که حدود 400 شهروند انگلیسی در طول دو سال گذشته به سوریه رفته و عضو گروه های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره شده‌اند./990/ب902/ک
ارسال نظرات