۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۲۳۱۷۲
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان:

غرب حقوق بشر را به ابزار ظلم خود تبدیل کرده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر ما این مبارزه با گرایش های بد را به یک فرهنگ در زندگی تبدیل کنیم و تمدنی برای مبارزه با گرایش‌های بد شکل دهیم، تمدن غرب سرنگون می‌شود زیرا این تمدن مبتنی بر اومانیسم و گرایش‌های بد است.
حجت الاسلام عليرضا پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در دومین کنفرانس بین المللی افق نو در هتل لاله تهران که از امروز آغاز به کار کرد، گفت: بهترین دلیل و علت ظلم صهیونیست‌ ها در دنیا این است که آن ها چون قدرت دارند، ظلم می‌ کنند اما اگر قرار باشد هر کس قدرت پیدا کرد ظلم کند، حیات بشر به مشکل بر می خورد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که محکوم کردن ظلم به تنهایی کافی نیست، اظهار داشت: علاوه بر مبارزه با ظلم و محکوم کردن آن ما باید ریشه‌های شکل ‌گیری ظلم را پیدا کنیم و از بین ببریم زیرا در غیر این صورت، پس از از بین رفتن ظالمان فعلی، یک گروه ظالم دیگر به وجود خواهد آمد.

 

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به مبانی تفکر صهیونیستی ابراز داشت: در حال حاضر صهیونیست‌ ها با استفاده از برخی آموزه‌ های به ظاهر دینی خود بجه دیگران ظلم می‌ کنند و مسلمانان و مسیحیان نیز می‌ توانند این چنین به مردم جهان ظلم کنند که نمونه بارز آن امثال داعشی ها هستند که می‌ گویند مسلمان‌ اند اما مانند صهیونیست‌ ها عمل می کنند و سر می برند.

 

وی با بیان این که برای پیدا کردن ریشه‌های ظلم باید حیات بشر را دوره کنیم، گفت: پیش از آن که در جهان آدم خوب و بد وجود داشته باشد، در وجود انسان، گرایش‌ های خوب و بد وجود داشت و بر این اساس، اگر کسی گرایش‌ های بد خود را کنترل کند، آدم خوبی می‌شود و کسی که گرایش های بد خود را کنترل نکند، آدم بدی می شود.

 

این سخنران دینی با اشاره به این که این مبارزه بین خوبی و بدی در درون انسان نشأت گرفته از فرق بین خلقت انسان با حیوان و فرشته است، بیان کرد: فقط انسان است که در وجود خود دو نوع گرایش الهی و گرایشی پست و غریضی دارد و تنها انسان‌ است که مجبور به انتخاب یکی از این دو گرایش‌ است و بر همین اساس زندگی یعنی مدیریت این گرایش‌ ها.

 

استاد حوزه و دانشگاه اصل وظیفه دین را راهنمایی انسان برای مدیریت گرایش‌ های درونی و غریزی خود دانست و ابراز داشت: همه ادیان الهی می خواهند انسان را در مبارزه و مدیریت درونیات خود راهنمایی کند و معمولاً کسانی که به دنبال دین و دین داری می ‌روند، به دنبال پرورش گرایش‌های خوب خود هستند.

 

وی افزود: اگر ما این مبارزه را به یک فرهنگ در زندگی تبدیل کنیم و تمدنی برای مبارزه با گرایش‌های بد شکل دهیم، تمدن غرب سرنگون می‌شود زیرا این تمدن مبتنی بر اومانیسم و گرایش‌های بد است.

 

حجت الاسلام پناهیان در بیان علت ترویج گرایش به بدی از سوی قدرت ها در جهان گفت: قدرت‌ها می ‌دانند که اگر انسان تابع تمایلات بد خودش شود، تابع تمایلات بد زورگویان نیز می ‌شود به همین علت تلاش می کنند تا گرایش به بدی در جهان گسترش پیدا کند.

 

وی با اشاره به ابراز نگرانی نخست وزیر رژیم کودک کشی صهیونیستی درباره نوع پوشش و گوش دادن یا ندادن موسیقی جوانان ایرانی بیان داشت: آن ها می خواهند قدرت نمایی کنند و جوانان ما را به سمت آن چه که می خواهنند سوق دهند.

 

این سخنران دینی با بیان این که قدرت به ذات خود بد نیست اما به این دلیل بد می ‌شود که ملت‌ها ضعیف می‌شوند و مورد ظلم قرار می‌گیرند، تصریح کرد: برای ظلم ‌نکردن دولت ها و جلوگیری از  ظالم شدن آن ها باید ملت ‌ها قوی شوند و برای انجام این کار باید انسان‌هایی قوی پرورش یابند.

 

وی افزود: ظالم به مظلوم می‌ گوید اگر می ‌خواهی راحت‌ باشی ظلم من را بپذیر و مظلوم نیز به دلیل راحت ‌طلبی ظلم ظالم را می پذیرد اما اگر کسی در مقابل این حرف ظالم بگوید نمی‌خواهم راحت باشم آن جاست که ظلم تمام می ‌شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به یکی از پروتکل های صهیونیست ها مبنی بر این که باید میگساری و شهوترانی را در مردم ترویج دهند تا ظلم آن ها را بپذیرند، گفت: اگر ملتی دین نداشته باشد ظلم را به راحتی می‌پذیرد چون مبارزه با هوای نفس است که انسان را وادار به مبارزه با هوای نفس دیگران می کند.

 

حجت الاسلام پناهیان علت قوی شدن ریشه ظلم را پیروی مردم از هوای نفس شان دانست و افزود: اگر مردم در مدیریت نفس شان قوی باشند، اخلاق ‌مدار می ‌شوند و نمی‌ گذارند افرادی سیاست را به دست گیرند که بی ‌اخلاق و به دنبال ظلم به دیگران برای تأمین منافع خود هستند.

 

وی با بیان این که غربی‌ها آزادی را علم کردند تا به ترویج هرزگی در میان مردم بپردازند، گفت: مشکل ما گروه کوچکی از صهیونیست ‌ها که اکنون بر جهان حاکم هستند، نیست بلکه مشکل ما این است که آنان حقوق بشر را ابزار ظلم خود کرده اند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: پیش از این، در زمان رنسانس، دین ابزار ظلم شده بود و امروز نیز داعشی ها دارند با همین ابزار ظلم می کنند، اما غربی ها و صهیونیست ها حقوق بشر را ابزار ظلم خود قرار داده اند.

 

حجت الاسلام پناهیان در تحلیل خود از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که ما اکنون در یک پیچ تاریخی هستیم، اظهار داشت: تحلیل من از این جمله مقام معظم رهبری این است که اکنون در زمانی به سر می بریم که تمدن مبتنی بر هوای نفس دارد جای خود را به تمدن مبتنی بر مبارزه با هوای نفس می‌ دهد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که در مبارزه با هوای نفس نباید تنها به مبارزه با تمایلات بد مانند هرزگی اکتفا کرد، گفت: اینها تنها آغاز راه است و مبارزه با نفس، به مبارزه با گرایش‌های خوب اما غیرضروری هم می ‌انجامد.

 

وی افزود: همه ما پیامبری حضرت ابراهیم را پذیرفته ایم و می دانیم که ایشان پسرش اسماعیل را دوست داشت و او به سبب این دوست داشتن کار بدی نکرده بود اما از طرف خداوند این پیام نازل شد که باید از اسماعیل بگذرد.

 

حجت الاسلام پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: مبارزه با هوای نفس از مبارزه با علایق بد آغاز می‌ شود و در پایان به مبارزه با علایق خوب می‌انجامد./805/پ201/ج

ارسال نظرات