۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۳۱۳۴۱
رییس تبلیغات اسلامی نمین:

وحدت اسلامی عامل قدرت و شوکت مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نمین، وحدت اسلامی را عامل قدرت و شوکت مسلمانان دانست و گفت: وحدت اسلامی عامل غلبه بر ابرقدرت ها و ظالمان است.
 وحدت اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل،‏ حجت الاسلام لطیف صالحی‏، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نمین‏، عصر امروز در دیدار با امام جمعه منطقه سنی نشین عنبران‏، با تأکید بر لزوم گسترش وحدت در جوامع مسلمانان در شرایط کنونی‏، خاطرنشان کرد: وحدت اسلامی می تواند نشان دهنده قدرت و شوکت اسلام، توانایی مسلمانان، عامل غلبه بر ابرقدرت ها و ظالمان و موجب مطرح شدن دیدگاه های اسلامی شود.

 

وی افزود: نیاز به وحدت در میان کشورهای اسلامی، امروزه بیش از هر زمانی احساس می‌شود، در حالی که جای جای جهان اسلام به صورت های مختلف مورد تجاوز قرار گرفته و درگیر جنگ و نزاع است.

 

حجت الاسلام صالحی، تصریح کرد: در زمان کنونی احیای گفتمان امت واحده اسلامی می تواند راهگشا باشد و وحدت اسلامی می تواند نشان دهنده قدرت و شوکت اسلام، توانایی مسلمانان، عامل غلبه بر ابرقدرت ها و ظالمان و موجب مطرح شدن دیدگاه های اسلامی شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نمین‏، با اشاره به مشکلات امروز مسلمانان، عدم اتحاد را از بزرگ‌ترین معضلات جهان اسلام خواند و گفت: پیامبر مکرم اسلام(ص) در جهت وحدت از همه نیروها برای پیشبرد اهداف اسلام استفاده می‌کردند.

 

وی تلاش برای ایجاد وحدت را یکی از وظایف مهم روحانیان دانست و اظهار کرد: وحدت در جوامع اسلامی مانع بزرگی برای دست اندازی های دشمنان است.

 

حجت الاسلام یاور مرادی‏، امام جمعه شهر عنبران، نیز در این دیدار‏، با اشاره به تأکید دین اسلام نسبت به وحدت و عدم تفرقه میان مسلمانان‏، گفت: قرآن کریم تشکیل امت واحده را یک برنامه وسیع و جهانى براى تحقق حکومت جهانى واحد می داند.

 

امام جمعه شهر عنبران‏، خاطرنشان کرد: براى تحقق آرمان جهانی در ادیان مختلف به ظهور مصلح آخرالزمان نوید داده شده است، تا آن حضرت امت جهانى و واحده را بنیان نهد.

 

وی با اشاره به اهمیت وحدت در جامعه اسلامی، گفت: اهمیت وحدت در جامعه اسلامی از آن روست که اسلام امت جهانی خود را بر مبنای وحدت انسان ها بنا می‌کند و وحدتی که از راه انسان‌دوستی و احترام به حقوق یکدیگر ا و برادری و برابری میان امت مسلمان حاصل شود، مصالح اسلام را تأمین می کند./937/پ202/ب3

 

ارسال نظرات