۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۲۳۳۹۰۷

همایش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج قم با حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) برگزار شد.
همايش ائمه جماعات و فرماندهان پايگاه‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج قم عصر امروز در سالن همایش‌های سازمان اوقاف قم برگزار شد.

 

در این همایش سردار مهدوی نژاد فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع)، حجت‌الاسلام رضا آشتیانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه سلفچگان و کهک، جمعی از مسئولین شهری و ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج قم حضور داشتند.

 

حجت‌الاسلام عیسوی، مسؤول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قم، حجت‌الاسلام عبادی، مشاور فقهی بانک مهر اقتصاد و حجت‌الاسلام رضا آشتیانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی سخنرانان همایش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج قم بودند.

 

شایان ذکر است، در این همایش قرار بر این بود که آیت‌الله نوری همدانی به سخنرانی بپردازند که با پیش آمدن مشکلی، سخنرانی همایش به حجت‌الاسلام رضا آشتیانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی واگذار شد.

 

وی از عدم نظارت وزارت ارشاد و ارگان‌های مربوطه بر برخی از روزنامه‌ها و شبهه پراکنی و مطالب سخیف آن‌ها انتقاد کرد و گفت: امروز مسؤولیت ما بسیار خطیر است چراکه غیر از حوزویان که دلسوز اسلام هستند، کسی برای پیش‌برد و تعالی اسلام قدمی برنمی‌دارد.

 

حجت الاسلام آشتیانی به رشادت‌های سردار سلیمانی در برخورد با گروهک داعش و جریان‌های تکفیری اشاره و ابراز کرد: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا می گوید که سردار سلیمانی دشمن من است اما دوست دارم او را ببینم و اوباما هم می گوید که آرزوی من داشتن یک افسر مثل سردار سلیمانی  است؛ این موضوع نشانه عزت و اقتدار ایران در جهان است.

 

در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام عیسوی به ایراد سخن پرداخت و با بیان این‌که مسجد پایه‌های اسلام را استوار کرده و از همین‌رو خانه خدا شده است، گفت: حضور نخبگان در مساجد و پایگاه‌های بسیج سومین محور اساسی هدایت است که باید سازماندهی شوند تا جوانان را به واسطه مسجد و بسیج به مقصد برسانند.

 

وی با بیان این‌که ائمه جماعات، رهبری مساجد را عهده‌دار هستند، تصریح کرد: پایگاه مقاومت به عنوان نماینده بسیج می‌تواند با استفاده از محورهای سه گانه ائمه جماعات، فرماندهان پایگاه‌ها و نخبگان، جوانان محله‌ها و مناطق را به سوی پیش‌برد اهداف نظام اسلامی تربیت کند.

 

در ادامه همایش، حجت‌الاسلام عبادی، مشاور فقهی بانک مهر اقتصاد به سخنرانی پرداخت و با بیان این‌که صدقه نوعی قرض دادن و معامله با خداست و موجب غفران و آمرزش گناهان می‌شود، گفت: جایگاه قرض الحسنه بسیار بالا است و یکی از وظایف فرماندهان پایگاه‌های مسجدی، بررسی مشکلات مالی جوانان و بسیجیان است.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات بسیج، راه‌اندازی صندوق بسیجیان بود اما از آن‌جایی که بقای این صندوق‌ها به سپرده گذاری دیگران است، توانایی قرض دادن صندوق‌های مساجد پایین آمده و بسیجیان باید برای حل این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

 

قابل ذکر است، در همایش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج قم، حاج علی مالکی نژاد،‌ سپاهی مخلص بازنشسته به مداحی پرداخت و همگان را به فیض رساند.

 

گفتنی است، در پایان همایش از ائمه جماعات نمونه و فرماندهان نمونه پایگاه‌های بسیج استان قم تجلیل و با اهدای هدایا از ایشان تقدیر به عمل آمد./997/پ202/س

ارسال نظرات