۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۳۴۴۴۲
مدیر ارتباطات و بین‏الملل مجتمع آموزشی عالی امام خمینی(ره):

آخوند‏های انگلیسی با هدف نابود کردن اسلام ناب تربیت می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت با اشاره به این که در میان شیعیان و اهل سنت گروه‏های افراطی و تکفیری وجود دارند که از لندن سیراب می‏شوند، گفت: این آخوندهای انگلیسی هیچ هدفی جز از بین بردن اسلام ناب محمدی ندارند.
انگليس

حجت‏الاسلام مسلم احمد‏لو مدیر ارتباطات و بین‏الملل مجتمع آموزشی عالی امام خمینی(ره) در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره حفظ لزوم و تداوم وحدت اسلامی گفت: امام علی(ع) در زمان امامت خود وحدت را از رویکرد‏های مهم اسلام می‏دانستند و با توصیه جدی به اصحاب و پیروان خود، ایشان را به وحدت با مسلمانان وادار می‏کردند.

 

وی در ادامه افزود: امام صادق(ع) همه پیروان خود را به برپایی نماز با اهل سنت، شرکت در تشییع جنازه مردگان آنها و عیادت از بیماران آنها وا می‏داشت و این نشان دهنده اهتمام ویژه آن حضرت به حفظ یکپارچگی اسلام است.

 

معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: بسیار واضح و آشکار است که دشمنان به این مطلب پی‏برده‏اند که قدرت اسلام وحدت بین فرق و مذاهب آن است بنابراین برای از بین بردن این وحدت از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

 

وی امام خمینی(ره) را پرچم دار وحدت در زمان معاصر دانست و تأکید کرد: ایشان تصور این‏که اختلاف مقوله‏ای اتفاقی در اسلام است را تصوری ساده انگارانه و سطحی توصیف می‏کرد و اختلاف افکنی را به آمریکا و صهیونیسم نسبت می‏داد.

 

این کارشناس دینی با تأکید بر پیروی از هدایت مراجع تقلید تصریح کرد: باید ایمان قطعی بیاوریم بر این‏که رهبر انقلاب و مراجع تقلید دیده‏بانی دقیق در عرصه مسائل اسلام و جهان هستند و وقتی مسأله‏ای را مورد تأکید قرار می‏دهند به طور قطع آن، مسأله اسلام است .

 

وی گروه‏های تکفیری و افراطی شیعه و سنی را محکوم کرد و ابراز داشت: در هر دو گروه شیعه و سنی، گروه‏های افراطی وجود دارد که از انگلستان هدایت می‏شوند و آخوند‏های انگلیسی هیچ هدفی جز از بین بردن اسلام ناب محمدی ندارند.

  

حجت‏الاسلام احمد‏لو با اشاره به این‏که در نگاه انقلاب فلسطین و لبنان یکی است، افزود: انقلاب اسلامی همه جغرافیای اسلام را فارق از شیعه یا سنی بودن اهالی آنها، محترم می داند و برای حفظ این مرز از هیچ‏گونه گزینه‏ای عبور نخواهد کرد.

 

مدیر ارتباطات و بین‏الملل مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در پایان گفت: حوزه‏های علمیه شیعه و سنی با اعتصام به قرآن و الله باید مردم خود را به حفظ و تداوم وحدت و دوستی یک‏دیگر دعوت کنند تا راه را برای توسعه و پیشرفت اسلام باز کنند./1329/ت302/ف

 

ارسال نظرات