۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۳۵۶۳۱
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد:

بی اعتمادی به پژوهشگران از مهم ترین دلایل جدایی علم و صنعت در کشور است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از مهمترین دلایلی که دانشگاه و صنعت نتوانسته اند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، بی اعتمادی به پژوهشگران است و صنعتگران بیشتر محصولات وارداتی را قبول دارند.
هفته پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سعید طوسی، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در نشست خبری دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد و اعلام برنامه های هفته پژوهش اظهار کرد: نمایشگاه  دستاوردهای علمی این دانشگاه به صورت مستقل از 14 آذر به مدت سه روز فعالیت خود را آغاز می کند.

 

وی با بیان این که این نمایشگاه در فضایی به مساحت هزار و 500 مترمربع دایر می شود، گفت: در این نمایشگاه دستاوردهای هشت دانشکده و شش مجتمع و 35 گروه آموزشی و بنیاد نخبگان خراسان رضوی حضور دارند.

 

وی در ادامه از افتتاح چهار محصول در نمایشگاه استان دانشگاه آزاد اسلامی خبرداد و افزود: محصول گردشگری مجازی سلامت، سیستم صرفه جویی انرژی در تأسیسات بیمارستانی، دستگاه فیلم های پزشکی و کشت دایم زعفران از جمله این محصولات است.

 

طوسی با بیان این که باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد با هدف حمایت از نخبگان و پژوهشگران تاسیس شده است، تصریح کرد: در این باشگاه تعداد زیادی از اعضای دانشگاه فردوسی و دانشگاه امام رضا(ع) و دیگر دانشگاه ها عضو هستند.

 

عضویت 210 نفر در باشگاه پژوهشگران جوان

وی افزود: در این باشگاه حمایت ها به صورت متنوع از پژوهشگران و نخبگان صورت می گیرد که این حمایت ها شامل چاپ مقاله،حضور در کنفرانس های بین المللی و ملی، کمک هزینه سفر به عتبات عالیه و غیره است.

 

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان این که 210 نفر در حال حاضر عضو این باشگاه هستند، اظهار کرد: 33 انجمن علمی که در رشته های مختلف فعالیت می کنند نیز عضو این باشگاه هستند که فعالیت های این انجمن ها در قالب کارگاه و همایش است.

 

طوسی با بیان این که بودجه پژوهشی امسال دانشگاه نسبت به سال گذشته از شش به هشت درصد افزایش یافته است، ادامه داد: یکی از مهمترین دلایلی که دانشگاه و صنعت نتوانسته اند با یکدیگرارتباط برقرار کنند، بی اعتمادی به پژوهشگران است و صنعتگران بیشتر محصولات وارداتی را قبول دارند.

 

وی در ادامه به بیان و بررسی مشکلات و موانع پیش روی پژوهشگران در عرصه پژوهش پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر به منظور ممانعت از کپی برداری، سامانه جامع پژوهشی در دانشگاه آزاد راه اندازی شده است و سعی بر اینست که کپی برداری به صفر برسد و این سامانه در آینده ای نزدیک به سامانه پژوهشی وزارت علوم متصل می شود.

 

وی افزود: از اختراعات و ابداعات پژوهشی در مرحله اول با اعتبادی معادلی دو میلیون تومان حمایت می شود و در مراحل بعدی با توجه به اجرایی شدن پروژه ها این حمایت ها نیز افزایش می یابد.

 

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که طرح های پژوهشی در حوزه علوم انسانی انجام می شود، تصریح کرد: اما این پژوهش ها در حال حاضر با توجه به نیاز جامعه، پاسخگو نیست و این عرصه نیازمند توجه بیشترمسؤولان و دانشجویان رشته های علوم انسانی است تا به پویایی و شکوفایی مدنظر برسند./934/پ202/ب5

ارسال نظرات