۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۲۳۶۲۸۳
امام جمعه خوی:

مسؤولان برای مبارزه با فساد منتظر بخشنامه نباشند

خبرگز اری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: باید مدیران هر شهرستان با استفاده از مقررات و ضوابط نظام جمهوری اسلامی در مبارزه با فساد اقدامات لازم را انجام دهند و دیگر منتظر بخشنامه ویژه نباشند.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خوی با تبریک هفته و روز پژوهش اظهار داشت: امروز در محافل علمی و سیاسی موضوعی تحت عنوان جهانی شدن مطرح می شود که این موضوع در اثر پیشرفت علم و صنعت به وجود آمده است.

 

 

وی ادامه داد:امروز در سایه تحقیق و پژوهش صنعت و تکنولوژی سیرتکاملی خود را در جهان ادامه دارد، به گونه ای که کشـورهـای قدرتـمند جـهان از رویارویی نظامی به رقابت های فناوری و تکنولوژی روی آورده است، توسعه علمـی و فـنی موجـب شـده جـهانی شـدن در بخشهای مهمی از پدیده های جهان اتفاق افتد.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی خوی با اشاره به پیشرفت های نظام جمهوری اسلامی در بخش های مهمی از شاخص های علمی و فنی اظهار داشت: زیست فناوری، نانو تکنولوژی،تولید مقالات علمی،فناوری هوا فضا،سلول های بنیادی، پزشکی و بهداشتی و تجهیزات دفاعی از جمله محورهای توسعه و پیشرفت است.

 

وی با اشاره به مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: روز دوم خرداد سال 1390 با حکم مقام معظم رهبری مرکز الگوی اسلامی ایـرانـی پیـشرفـت تشکـیل و تـا اول خـرداد امسال 69جلسه در این مرکز برگزار شد و در  نهایت در اول تیرماه اساسنامه مرکز به تصویب مقام معظم رهبری رسید.

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به موانع و مشکلات پژوهش و تحقیق اظهار داشت: پدیده شوم مدرک گرایی در مراکز علمی، تقلید کردن به جای اجتهاد نمودن در علوم، انتخاب مدیران به صورت رابطه ای،موج های سیاسی حاکم بر جامعه(سیاست زدگی)، ابتلا به روزمرگی در مدیریت های جامعه و نبود اشراف و نظارت لازم در سیستم مدیریتی جامعه از جمله موانع پژوهش است که باید مورد عنایت دانشمندان و نخبگان جامعه قرار گیرد.

 

وی در پایان با اشاره به همایش مبارزه با فساد در تهران و پیام مقام معظم رهبری در این همایش خطاب به اعضای شورای اداری گفت: باید مدیران هر شهرستان با استفاده از مقررات و ضوابط نظام جمهوری اسلامی در مبارزه با فساد اقدامات لازم را انجام دهند و دیگر منتظر بخشنامه ویژه نباشند./936/پ202/ب6

ارسال نظرات