۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۲۳۸۱۹۵
آیت الله موسوی جزایری خبرداد؛

تأسیس دانشکده هنر اسلامی دانشگاه امیرالمؤمنین در آینده ای نزدیک

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری گفت: در آینده ای نزدیک دانشکده هنر اسلامی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) راه اندازی خواهد شد.
آيت الله موسوي جزايري ، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه دوشنبه هشتم آذر ماه، در دیدار با دست اندرکاران پنجمین جشنواره فیلم سراسری عمار، با تقدیر از برگزاری این جشنواره، گفت: تا کنون جای این برنامه خالی بوده و این خود موفقیتی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: در کشور شاهد موفقیت های بسیاری بودیم که امیدواریم در خوزستان که کربلای ایران و معراج گاه شهدا است حق استان در این زمینه ادا شود.

امام جمعه اهواز با تأکید بر این که پیش از انقلاب سینما آغشته به فعالیت های منفی و زشت بود، بیان داشت: در ذهن علما و دلسوزان نظام سینما اداره کردن و سینما رفتن حرام بود اما وقتی امام پاریس بودند احساس کردند که این ذهنیت خوب نیست و بارها در سخنرانی های خود تأکید کردند که با سینما و مظاهر تمدن مخالف نیستیم اما اگر به ابزاری برای اشاعه فساد تبدیل شود، بدون شک مخالفیم.

استاد عالی حوزه های علمیه خوزستان با تأکید بر این که استفاده از هنر و تکنولوژی باید در خدمت مردم به ویژه برای نسل جوان باشد، تصریح کرد: هنر تکنولوژی باید هدایت گر و تأمین کننده نیازهای روحی باشد.

آیت الله موسوی جزایری خاطرنشان کرد: انسان هم نیازمند خوراک معنوی و هم این که دارای غرایزی است که باید اشباع شوند و غریزه هنر دوستی در انسان همواره وجود دارد.

وی با اشاره به این که ساخت و نمایش فیلم های تاریخی یوسف پیامبر و مختارنامه در جهان غوغا به پا کردند، ابراز داشت: تاکنون پلاکاردهای فیلم مختارنامه در کشور عراق و شهرهای نجف و کوفه وجود دارند و با وجود این که این فیلم ساخت ایران است اما مردم این کشور از ساخت این مجموعه احساس غرور می کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: با آغاز انقلاب نقشی را ایفا کردیم و دیدیم که فرزندان انقلاب سرگردان هستند و نیازمند پناهگاه و چتر حمایتی هستند که این کار را در مسجد جزایری آغاز و از این جوانان حمایت کردیم.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که اکنون باید نقش واضح تر و استفاده از امکانات بیشتر باشد، گفت: آن زمان حکومت شاهنشاهی بود اما اکنون شرایط تغییر کرده و حکومت انقلابی و بر مبنای ولایت فقیه است.

امام جمعه اهواز با اشاره به همکاری سیمای مرکز خوزستان در این زمینه تأکید کرد: از سیمای خوزستان می خواهیم که در این زمینه بیشتر ورود کند و این کار را انجام دهد؛ چرا که مدیرش فردی متدین و مشتاق برای همکاری با هنرمندان و بهره مندی آنها از ظرفیت سیمای خوزستان برای پیشبرد اهداف است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به تأسیس دانشکده هنر اسلامی در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) بیان داشت: در حال رایزنی برای تأسیس دانشکده هنر اسلامی هستیم و در این زمینه دوستانی وجود دارند که دارای ذوق هنری هستند اما باید وارد مرحله علمی شود و برای آن فصل بندی و فرمول های مخصوص در غالب علمی تشریح شود.

وی با اشاره به حضور جوانان مستعد و هنرمند در مساجد اهواز تأکید کرد: حضور این جوانان در مساجد سرمایه بزرگی برای ما است و ما آمادگی داریم که از طریق دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) این استعداد های ناب را پرورش دهیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به تأسیس شبکه ماهواره ای الاهواز، ابراز داشت: مدتی استان خوزستان و شهرستان اهواز زیر بمباران تبلیغات مسموم وهابیت از طریق شبکه های ماهواره ای تحت فشار بود که احساس کردیم دیگران درد ما را درک نمی کنند و اطلاعی ندارند؛ بنابراین شبکه ماهواره ای الاهواز بر اساس این ضرورت ها تأسیس شد.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که شبکه ماهواره ای الاهواز بسیار موفق است و از وجود آن احساس پیروزی می کنیم، بیان داشت: دست اندرکاران جشنواره عمار می توانند از ظرفیت شبکه ماهواره ای الاهواز استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش پایانی سخنانش با بیان این که حوزه علمیه خوزستان نیز حوزه ای جوان و دارای بیش از 10 هزار طلبه خواهر و برادر است، گفت: بیشتر آنها به ویژه طلاب اهوازی از سنخ شهیدان مطهری و بهشتی، به روز و آشنا با مقتضیات زمان و نیازهای نسل جوان هستند که می توان از این ظرفیت نیز استفاده کرد./9461/پ201/ب2

ارسال نظرات