۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۳۹۱۲۳
دبیر جشنواره فیلم عمار خراسان رضوی:

جشنواره عمار در ایجاد انگیزه و جهت دهی فیلمسازان جوان مؤثر است

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنواره فیلم مردمی عمار خراسان رضوی، این جشنواره را شروعی خوب برای تقویت انگیزه و جهت دهی فیلمسازان جوان دانست و گفت: این فرصت علاوه بر ایجاد انگیزه، سبب جلب توجه هنرمندان به موضوعات مغفول مانده نیز می شود.
جشنواره عمار

علیرضا دلبریان، دبیر جشنواره فیلم مردمی عمار خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در مشهد گفت: ما باید همچون عمار که در زمان امیرمؤمنان امام علی(ع) در کمال مظلومیت از ازرش های دین و اسلام دفاع کرد عمل کنیم یعنی از هر تخصصص و استعدادی که داریم برای دفاع از ارزش های دین، نظام و انقلاب استفاده کنیم.

 

وی، مشخصه بارز این جشنواره را مردمی بودن عنوان و خاطرنشان کرد:  همه مردم می توانند بنا به استعدادهای خود و با کمترین امکانات(دوربین های معمولی و گوشی های همراه)، سوژه هایی حتی از محدوده زندگی خود به جشنواره بفرستند که نیازی به عبور از مجرای قانونی و مکانیسم های اداری را نیز ندارد.

 

دلبریان این جشنواره را شروعی خوب برای ایجاد انگیزه بین هنرمندان انقلابی و جوانان دانست و گفت: این فرصت علاوه بر ایجاد انگیزه، موجب می شود نکات جدید در سوژه های موفق، از مسائلی که در جامعه نهفته است و شاید خیلی ها به سادگی از کنار آن رد شوند ایجاد  شود.

 

دبیر جشنواه فیلم عمار خراسان رضوی ادامه داد: جشنواره عمار بنا به نام آن، حرف برای گفتن بسیار دارد و هرکس باید به اندازه خودش به اهداف عمار(دفاع از ارزش ها) بپردازد چرا که تنها نمایش و همایش کافی نیست بلکه عمل کردن و الگوسازی از مستندات نیز مهم است.

 

وی اظهار کرد: گروه فرهنگی عمار شبیه بسیج است زیرا همانطور که بسیج در زمان انقلاب از نیروهای نامنظم و چریکی به وجود آمد و بعد، لشکر و سپاه از دل آن شکل گرفت؛ عمار نیز همین گونه است. 

 

جشنواره فیلم فجر و عمار در کنار هم می توانند در پیشرفت فرهنگی کشور مؤثر باشند

دلبریان در مقایسه جشنواره فیلم عمار با جشنواره فیلم فجر، یادآور شد: جشنواره فیلم فجر کلاسیک بوده و در مجرای قانون است اما جشنواره عمار، بسیج مردمی است و  در واقع  تلفیق این دو باعث پیشرفت فرهنگی در کشور خواهد شد.

 

وی افزود: هنرمندان باید به دنبال سوژه های مطابق اخلاق، ارزش ها و تعالیم دینی باشند و در جلوگیری از تهاجم فرهنگی نقش داشته باشند. آن ها باید با خلوص و بدون ریاکاری و خودنمایی عمل کنند تا با توکل به خدا به اهداف خود برسند.

 

دبیر جشنواره فیلم عمار خراسان رضوی از متخصصان و دانشگاهیان خواست تا به هنرمندان عمار در پیشرفت کارها کمک کنند و تصریح کرد: اثر هنرمندی ماندگار خواهد بود که در کنار خود به پیشرفت دیگری نیز کمک کند.

 

دلبریان در پایان تأکید کرد: جشنواره عمار به هیچ جبهه یا حزب خاصی تعلق ندارد و اگر کسی حمایتی از آن انجام می دهد در واقع بانی کمک به افزایش استعدادهای درونی افراد و پیشرفت عمار است./844/ت302/ب5

ارسال نظرات